ابتلا به آبله میمون در سراسر جهان به بیش از 250 مورد رسید

10:14 - 09 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۹۰۲۱۷
تعداد موارد ابتلا به آبله میمون به 257 مورد و کشورهای غیر بومی این ویروس که آن را شناسایی کرده‌اند به 23 مورد افزایش یافته است.

خبرگزاری میزان - سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که این سازمان گزارش‌هایی مبنی بر 257 مورد تایید شده ابتلا به آبله میمون و حدود 120 مورد مشکوک در 23 کشوری که ویروس در آنها بومی نیست، دریافت کرده است.

به گزارش «سی‌ان‌ان»، در آمریکا، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های این کشور تا بعد از ظهر جمعه 12 مورد در هشت ایالت را گزارش کرده است.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که در پنج کشور آفریقایی که آبله میمون معمولاً در آنها یافت می شود، گزارش هایی مبنی بر 1365 مورد ابتلا و 69 مورد مرگ به دلیل ابتلا به این ویروس دریافت کرده است.

این موارد در دوره های مختلف از اواسط دسامبر تا اواخر اردیبهشت گزارش شده است.

تاکنون هیچ مورد مرگ و میری در کشورهایی که این ویروس در آنها بومی نیست گزارش نشده است.

سازمان بهداشت جهانی در گزارش خود می‎گوید «از سال 2017، تعداد معدودی از مرگ و میر افراد مبتلا به آبله میمون در غرب آفریقا با سن پایین یا مبتلا به HIV درمان نشده مرتبط بوده است.»

بهداشت جهانی همچنین در به‌روزرسانی خود اعلام کرد «اگر این ویروس از فرصت استفاده کند و خود را به عنوان یک پاتوژن انسانی معرفی کند و به گروه‌هایی که در معرض خطر بیماری‌های شدیدتر هستند مانند کودکان خردسال و افراد با سیستم ایمنی ضعیف گسترش یابد، خطر سلامت عمومی ممکن است افزایش یابد.»

این آژانس از ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی خواست تا علائم احتمالی مانند ضایعات پوستی، تب، تورم غدد لنفاوی، سردرد، کمردرد، دردهای عضلانی و خستگی را به دقت زیر نظر گرفته و برای هرکسی که این علائم را دارند آزمایش ارائه دهند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *