یک مرکز حقوق بشری: وضعیت کارگران خارجی در امارات بحرانی است

11:03 - 09 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۹۰۲۷۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اقدامات خشونت‌بار امارات و نقض حقوق بشر در این کشور گروه‌های بسیاری حتی کارگران خارجی در این کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

خبرگزاری میزان - اقدامات گروه‌های حقوق بشری برای افشای نقض حقوق بشر کارگران مهاجر در امارات کلیدی بوده است.

به گزارش «civicus»، کارگران مهاجر در امارات در معرض نقض گسترده حقوق بشر قرار می‌گیرند.

آنها دسترسی کمی به مراقبت‌های بهداشتی دارند و حقی برای نمایندگی اتحادیه یا تشکیل سازمان ندارند؛ آنها همچنین از حق شهروندی محروم هستند، حتی اگر تمام زندگی خود را صرف کار در این کشور کنند.

همه‌گیری ویروس کرونا وضعیت را پیچیده‌تر کرد زیرا بسیاری از کارگران مهاجر کم‌دستمزد به شدت در برابر کرونا آسیب‌پذیر بودند؛ بدتر از همه، در اواخر مارس 2020، امارات فرمانی خودسرانه و تبعیض‌آمیز صادر کرد که به شرکت‌های خصوصی اجازه داد قراردادهای کارگران مهاجر را اصلاح کنند، آنها را در مرخصی بدون حقوق قرار دهند یا آنها را مجبور به پذیرش کاهش دائم یا موقت حقوق کنند.

در همین حال کمپینی که در سال‌های گذشته از سوی چندین گروه حقوق بشری به راه افتاده بود، نامه‌ای به سفارت‌های امارات در ژنو و لندن ارسال کردند که در آن خواستار آزادی فعالان زندانی در امارات و عدالت برای زنانی شدند که در زندان یا توسط امارات مورد آزار قرار گرفته‌اند.

علاوه بر این، در 8 مارس 2022، روز جهانی زن، گروه‌های حقوق بشری با حمایت مشترک مرکز اروپایی دموکراسی و حقوق بشر، رویدادی با عنوان «همبستگی زنان در فعالیت‌های حقوق بشر: داستان سرایی از شبه جزیره عرب» برگزار کرد، که در آن  برخی از فعالان حقوق بشری اماراتی از آزار و اذیت خود و خانواده‌شان صحبت کردند.

بسیاری از سازمان‌های حقوق بشری در مورد نقض حقوق بشر در امارات گزارش داده‌اند، با این حال بسیاری از مقامات جهانی، دستکم به طور آشکارا در این باره سکوت می‌کنند و گاهی اوقات پیشنهاد می‌کنند که نقض حقوق بشر در امارات را در پشت صحنه مطرح کنند.

این امر شامل متحدان امارات و شرکت‌هایی است که در امارات فعالیت می‌کنند.

برای جامعه حقوق بشری بین‌المللی مهم است که به ابراز نگرانی در مورد سابقه حقوق بشر امارات چه در داخل این کشور و چه در رابطه با جنگ در یمن ادامه دهد.

انتهای پیام/


برچسب ها: حقوق بشر امارات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *