قحطی و گرسنگی؛ واقعیت وحشتناکی که کودکان یمن با آن مواجه هستند

9:06 - 10 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۹۲۰۸۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کودکان یمن در سال‌های اخیر قربانیان اصلی جنایات ائتلاف سعودی بوده‌اند.

خبرگزاری میزان - ناامنی غذایی، قحطی و گرسنگی، واقعیت وحشتناکی است که مردم یمن با آن روبرو هستند.

به گزارش «undp»، این امر ناشی از جنایت چند ساله ائتلاف عربستان در یمن است که 20 میلیون یمنی را در ناامنی غذایی و بیش از هفت میلیون نفر را در معرض خطر قحطی قرار داده است.

این حملات ائتلاف عربستان اقتصاد یمن را فلج کرده، باعث آوارگی گسترده، اختلال در پرداخت‌ها، افزایش قیمت مواد غذایی و سوخت، فلج شدن ارائه خدمات کلیدی، و منجر به اپیدمی‌های مرگباری مانند وبا شده است.

درجه زوال خدمات اساسی مانند آب، فاضلاب، کشاورزی و آموزش، منابع بشردوستانه بین المللی موجود را فرسوده کرده است.

حملات مرگبار ائتلاف در سال‌های اخیر همچنین فقر مزمن را تشدید کرده و منجر به افزایش گرسنگی شدید و سوء‌تغذیه حاد در میان 1.1 میلیون مادر و 2 میلیون کودک شده است.

دسترسی محدود به کالاهای کلیدی، منجر به افزایش سرسام‌آور قیمت‌ مواد غذایی شده و حتی برای یمنی‌هایی که درآمد ثابتی دارند، غذا از دسترس خارج شده است.

در ماه مارس، سازمان ملل پیش‌بینی کرد که 19 میلیون نفر تا پایان سال 2022 به کمک‌های غذایی نیاز خواهند داشت، از جمله 7.3 میلیون نفر در نیاز حاد قرار دارند.

با این حال، به دلیل کمبود بودجه، برنامه جهانی غذا مجبور شد از 13 میلیون نفری که برای کمک به آن برنامه ریزی کرده بود، جیره غذایی هشت میلیون نفر را کاهش دهد.

بر اساس طبقه بندی مرحله یکپارچه غذایی (IPC) - سیستم جهانی اندازه‌گیری امنیت غذایی - که در ماه مارس منتشر شد، انتظار می‌رود تعداد افرادی که از گرسنگی فاجعه‌بار یا در شرایط قحطی مانند (IPC5) در یمن رنج می‌برند از 31 هزار به 161 هزار نفر افزایش یابد.

در نیمه دوم سال 2022 تعداد افراد در گرسنگی اضطراری  (IPC4)، در همین مدت به 7.3 میلیون نفر خواهد رسید.

انتهای پیام/


برچسب ها: یمن عربستان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *