افزایش جرایم نژادپرستانه در جامعه فرانسه

13:12 - 10 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۹۲۷۴۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
طی سال‌های اخیر جرایم نژادپرستانه در فرانسه به شدت افزایش یافته و سیاه‌پوستان آفریقایی تبار عمده قربانیان این جنایات هستند.

خبرگزاری میزان – گزارش‌های منتشر شده از سوی دولت فرانسه نشان می‌دهد که در سال 2021 جرایم نژادپرستانه، بیگانه‌هراسی و جرایم ضد‌مذهبی در این کشور افزایش شدیدی داشته است.

به گزارش «آناتولی»، تجزیه و تحلیل جرایم نژادپرستانه توسط سرویس آماری وزارت کشور فرانسه تهیه و در ماه مارس و همزمان با روز جهانی رفع تبعیض نژادی منتشر شد.

جنایات نژادپرستانه در فرانسه عمدتا شامل توهین، اقدامات تحریک‎آمیز و افتراهای علنی بوده است؛ در اکثر موارد سیاه‌پوستان آفریقایی تبار و همچنین گروه‌های اقلیتی در فرانسه هدف این اقدامات نژادپرستانه بوده‌اند.

با این وجود در بسیاری از موارد قربانیان این اقدامات را به مقامات و نهادهای مربوطه گزارش نکرده‌اند.

نژادپرستی تا حد زیادی در فرانسه کمتر گزارش شده و به گفته کمیسیون ملی حقوق بشر این کشور دلیل این گزارش نکردن جرایم از سوی قربانیان، دشوار بودن اثبات آن عنوان شده است.

داده‌های منتشر شده نشان می‌دهد که نزدیک به 12 هزار و 500 مورد جنایت نژادپرستانه توسط پلیس فرانسه ثبت شده است. از این تعداد، شش هزار و 300 مورد در رده جرایم سطح بالا یا متوسط ​​هستند.

این جرایم نژادپرستانه در سال 2021 در مقایسه با سال پیش از آن حدود 16 درصد افزایش یافته است.

این در حالی است که سازمان‌های حقوق بشری در سراسر اتحادیه اروپا از افزایش جنایات نژادپرستانه طی سال‌های اخیر و به خصوص علیه اقلیت‌های قومی سیاه‌پوست و آسیایی و همچنین مسلمانان گزارش می‌دهند.

با این وجود آمار منتشر شده رسمی درباره تعداد جنایات تنها نوک کوه یک از این بحران عمیق در اروپاست و آمار واقعی بسیار فراتر از این میزان است.

این جنایات به طور فزاینده‌ای به شکل تحریک آنلاین به نفرت و یا خشونت تقریبا در تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حال افزایش است.

در بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا، از جمله استونی، یونان، ایتالیا، لهستان، سوئد و انگلیس، خشونت آمیزترین حملات فیزیکی نیز گزارش می‌شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: حقوق بشر فرانسه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *