اظهارات وزیر دفاع ترکیه درباره عملیات نظامی در شمال سوریه

17:57 - 10 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۹۳۴۹۸
وزیر دفاع ترکیه گفت که کشورش حضور افراد مسلح را در مرزهای جنوبی خود نمی‌پذیرد و آنها برای انجام هرگونه مأموریتی آماده هستند.

خبرگزاری میزان - «خلوصی آکار»، وزیر دفاع ترکیه، می‎گوید که کشورش حضور افراد مسلح را در مرزهای جنوبی خود (شمال سوریه) نمی‌پذیرد و آنها برای انجام هرگونه مأموریتی آماده هستند.

به گفته وی، نیروهای مسلح ترکیه با سربازان، خودروها، تسلیحات و تجهیزات، آماده هر گونه ماموریتی که به آن محول شود، علیه گروه‎های مسلح هستند.

پیشتر سوریه بر رد اقدامات خصمانه نظامی نیروهای ترکیه در برخی مناطق و روستاهای این کشور تاکید و اشاره کرده بود که آنچه ترکیه انجام می دهد جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت و بخشی از سیاست پاکسازی قومی و جغرافیایی است.

یک منبع در وزارت خارجه سوریه گفت «سوریه اقدامات خصمانه نظامی چند روزه نیروهای ترکیه در برخی مناطق و روستاهای شمال شرقی سوریه به ویژه مناطق تل تمر و ابو راسين و غیر آن در حومه شمالی غربی شهر حسکه را که موجب تلفات غیرنظامی زیاد و خسارات هنگفت به اموال و زیرساخت های عمومی و خصوصی و آواره شدن ده ها خانواده از خانه ها و روستاهای خود در آنجا شد، مورد مخالفت قرار می دهد.»

به گفته وی، اقدام ترکیه برای ایجاد آنچه «منطقه امن» نامیده می‌ شود، بسیار زشت بوده و بخشی از سیاست پاکسازی نژادی و جغرافیایی است که دولت آنکارا در اراضی اشغالی سوریه دنبال می‌ کند و اینها جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت هستند که توسط منشور سازمان ملل، قوانین بین المللی و حقوق بشردوستانه بین المللی رد شده اند.

وی تاکید کرد که حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی سوریه مورد باج‌گیری یا چانه‌زنی ترکیه در تبانی با متحدش در واشنگتن و برخی کشورهای غربی که به دنبال منافع سیاسی ارزان قیمت به قیمت مردم سوریه و وحدت سرزمین آنها قرار نخواهد گرفت.

انتهای پیام/


برچسب ها: ترکیه سوریه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *