شمار کشته‌های سیل در برزیل به 106 نفر رسید

8:28 - 11 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۹۳۹۱۴
در پی بارش شدید باران در شهرهای شمال شرقی برزیل دست‌کم 106 نفر جان خود را از دست داده و 10 نفر همچنان مفقود هستند.

خبرگزاری میزان - دولت برزیل اعلام کرد که در پی بارش شدید باران در شهرهای شمال شرقی این کشور برای ششمین روز متوالی، دست‌کم 106 نفر جان خود را از دست داده و 10 نفر همچنان مفقود شدند.

به گزارش «رویترز»، «پائولو کامارا»، فرماندار ایالت «پرنامبوکو» در شمال شرقی این کشور، در مصاحبه با رسانه‌های محلی، گفت: اولویت دولت یافتن افرادی است که هنوز در میان رانش گل و سیل بزرگ ناپدید شده‌اند.

به گفته وی، «ما تا زمانی که همه مفقودان را پیدا نکنیم متوقف نخواهیم شد؛ این در حال حاضر یک نکته اساسی است.»

سازمان دفاع مدنی ملی برزیل در پیامی اعلام کرد که هشدار برای احتمال بسیار زیاد سیل بیشتر در «پرنامبوکو»، از جمله شهر «رسیف»، مرکز آن برقرار است.

این چهارمین رویداد بزرگ سیل در پنج ماه گذشته است که بر کمبود برنامه ریزی شهری در محله های کم درآمد در سراسر برزیل تاکید می کند، جایی که حلبی آبادها اغلب بر روی دامنه های تپه‌ها ساخته می شوند که مستعد فروریزش هستند.

در اواخر دسامبر و اوایل ژانویه، بر اثر بارش باران در ایالت «باهیا»، که در شمال شرقی برزیل نیز قرار دارد، ده‌ها کشته و ده‌ها هزار نفر آواره شدند.

دستکم 18 نفر دیگر در جریان سیل در ایالت جنوب شرقی «سائوپائولو» در اواخر ژانویه جان خود را از دست دادند، در حالی که بارندگی‎های سیل آسا در ایالت «ریودوژانیرو» در ماه بعد بیش از 230 کشته بر جای گذاشت.

انتهای پیام/


برچسب ها: سیل برزیل

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *