سیاه‌پوستان آمریکا بیشتر از سفیدپوستان از سوی پلیس کشته می‌شوند

11:05 - 11 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۹۴۱۳۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
خشونت پلیس آمریکا علیه سیاه‌پوستان با وجود اعتراض‌های گسترده در سال‌های اخیر، همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری میزان - پلیس آمریکا اخیرا در شهر «کانزاس» اقدام به تیراندازی به سمت یک زن ۲۶ ساله سیاه‌پوست و باردار، کرد.

شاهدان این حادثه، می‎گویند پلیس شهر «کانزاس» در هنگام رسیدگی به گزارش‌های مربوط به سرقت یک خودرو، این زن سیاه‌پوست را با پنج گلوله هدف قرار داده است.

این تیراندازی پلیس آمریکا با واکنش‌های گسترده‌ای مواجه شده و شهروندان «کانزاس» خواستار پاسخگویی پلیس آمریکا در این باره شده‌اند.

به گزارش «ایندیپندنت» و «گاردین»، این تیراندازی در حالی روی می‌دهد که دو سال پیش «جورج فلوید»، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس «مینیاپولیس» به قتل رسید و قتل وی اعتراضات گسترده‌ای را در آمریکا به همراه داشت.

پس از قتل «فلوید» از سوی پلیس آمریکا، جنبش‌های بسیاری از جمله «زندگی سیاه‌پوستان مهم است» به راه افتادند. اما با این وجود تغییری در روند عملکرد پلیس ایجاد نشد.

جنایت پلیس آمریکا در قتل «فلوید» که با تلفن همراه ضبط شد، اعتراضات را در آمریکا و سراسر جهان علیه خشونت پلیس و بی‌عدالتی نژادی به راه انداخت.

اداره حقوق بشر «مینه سوتا» دریافته که پلیس این شهر در دهه گذشته درگیر الگوی تبعیض نژادی بوده است؛ تلاش‌های پلیس برای جلب اعتماد عمومی در ماه فوریه با شکست جدیدی مواجه شد، زمانی که یک افسر پلیس، «امیر لاک»، جوان سیاه‌پوست 22 ساله را در آپارتمانی به ضرب گلوله کشت و با هیچ اتهام جنایی مواجه نشد.

تغییری صورت نگرفته و سیاه‌پوستان همچنان با نرخ بالاتری در مقایسه با دیگر گروه‌ها از سوی پلیس آمریکا به قتل می‌رسند.

داده‌های جدید نشان می‌دهد که تعداد سیاه‌پوستان کشته شده توسط پلیس در دو سال گذشته در واقع افزایش یافته است.

بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده، پلیس آمریکا در سال گذشته دست‌کم هزار و 55 نفر را در سراسر این کشور کشته که بیشترین میزان از زمانی است که رسانه‌ها شروع به ردیابی تیراندازی‌های مرگبار توسط افسران پلیس در سال ۲۰۱۵ کردند.

سیاه‌پوستان 13 درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند، با این وجود 27 درصد از افرادی که توسط پلیس در سال 2021 به ضرب گلوله کشته شدند، سیاه‌پوست هستند؛ این بدان معناست که سیاه‌پوستان دو برابر بیشتر از سفیدپوستان در معرض تیراندازی و کشته شدن توسط افسران پلیس هستند.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا حقوق بشر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *