رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حملات ائتلاف عربستان عامل تخریب 2500 مدرسه در یمن

12:08 - 11 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۹۴۲۹۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
جنایات ائتلاف سعودی و از جمله هدف قرار دادن مدارس، بسیاری از کودکان را از تحصیل محروم کرده است.

خبرگزاری میزان - آموزش، دیگر برای بسیاری از مردم یمن اولویت نیست و در مواجهه با سختی‌های جنگ، خانواده‌های یمنی در تلاش برای زنده ماندن هستند.

به گزارش «insidearabia»،  رفتن به مدرسه یا حضور در دانشگاه دیگر دیگر برای بسیاری از مردم یمن ممکن نیست.

حملات ائتلاف عربستان در یمن اکنون هشتمین سال خود را سپری می‌کند و بر جنبه‌های بسیاری از زندگی مردم این کشور تاثیر گذاشته است؛ یکی از این بخش‌ها آموزش است که زیربنای شکوفایی، توسعه و قدرت هر ملتی محسوب می‌شود.

در واقع، اعداد و ارقام تکان دهنده هستند و به خوبی در مورد بزرگی بحران آموزشی در یمن صحبت می‌کنند.

از زمان آغاز حملات ائتلاف که مدارس را هدف قرار داده و ویران کرده است؛ بیش از دو هزار و 500 مدرسه در یمن تخریب شده، آسیب دیده یا برای مقاصد غیر آموزشی مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

این تنها دانش آموزان نیستند که مجبور به بی‌اعتنایی به آموزش و پرورش شده‌اند، بلکه معلمان نیز هستند.

مدارس واقع در شهرها یا روستاهای امن یمن نیز با چالش‌های جدی روبرو هستند زیرا معلمان کافی برای مقابله با بی‌سوادی یا توسعه دانش وجود ندارند.

جنگ یمن به طور مستقیم و غیرمستقیم دانش آموزان یمنی را مجبور به ترک تحصیل کرده است؛ وقتی مدارس بمباران می‌شوند یا برای مقاصد غیر آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرند، آموزش کودکان به طور مستقیم تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

این جنگ همچنین هزینه معیشت خانواده‌های بی‌شماری را نیز به همراه داشته است که باعث شده آنها نتوانند هزینه‌های مربوط به تحصیل را پرداخت کنند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده توسط صندوق جمعیت سازمان ملل در سال 2022، حدود 23.4 میلیون نفر - 73 درصد از جمعیت - به نوعی از کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

بر اساس برآوردها 80 درصد از جمعیت یمن زیر خط فقر زندگی می‌کنند؛ تا زمانی که این واقعیت تلخ وجود دارد، چه چیزی می‌تواند انگیزه خانواده‌ها و کودکان در سن مدرسه را برای اولویت دادن به آموزش و پرورش ایجاد کند؟

در سال 2021 « یونیسف» گزارشی منتشر کرد که می‌گوید آموزش کودکان یمنی به یکی از بزرگترین قربانیان درگیری ویرانگر و مداوم یمن تبدیل شده‌ است.

بیش از دو میلیون دختر و پسر یمنی در سن مدرسه در حال حاضر به دلیل فقر، درگیری و کمبود فرصت‌ها و امکانات، از تحصیل محروم شده‌اند و این رقم دو برابر تعداد کودکانی است که در سال 2015 و آغاز حملات ائتلاف متجاوز سعودی تحصیل را کنار گذاشتند.

بیش از 60 درصد از کودکان مورد بررسی در یمن پس از اینکه مدارس آنها مورد حمله قرار گرفت، به کلاس درس بازنگشتند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *