کلاهبرداری نوجوان 15 ساله با پیامک جعلی سامانه ثنا

17:43 - 11 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۹۵۴۷۲
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان بوشهر از دستگیری متهم 15 ساله ای که در استان بوشهر اقدام به طراحی درگاه کلاهبرداری اینترنتی فیشینگ و لینک جعلی سامانه ثنا کرده بود، خبر داد.

سرهنگ مهدی قاسمی در گفت‌وگو با میزان بیان کرد: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا در استان بوشهر و طرح ادعایشان مبنی بر وصول پیامک با سرشماره شخصی در قالب ابلاغ قضایی و سامانه ثنا، پرونده ای تشکیل شد.

وی افزود: شاکیان مدعی بودند که پس از ورود به لینک جانمایی شده در پیامک مذکور مبالغی از حسابشان برداشت و سرقت شده است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان بوشهر با بیان اینکه متهم شناسایی و با هماهنگی قضایی در یکی از شهرستان‌های استان بوشهر دستگیر شد، گفت: متهم نوجوانی 15 ساله است و به همراه فردی که با وی در تلگرام آشنا شده بود اقدام به طراحی درگاه کلاهبرداری اینترنتی فیشینگ و لینک جعلی سامانه ثنا کرده بود.

بیشتر بخوانید

ارسال پیامک‌های جعلی ثنا همچنان در صدر موضوعات پرونده‌های برداشت غیر مجاز پایتخت

وی افزود: متهمان به صورت گسترده پیامکی را در کشور منتشر کرده بودند و پس از ورود کاربران به این لینک آلوده و هدایتشان به صفحه بانکی جعلی، موجودی حسابشان را تخلیه می‌کردند.

سرهنگ قاسمی اظهار کرد: متهم در اعترافات خود اعلام کرد که 850 میلیون ریال از این طریق به عنوان حق شراکت به وی پرداخت شده و مابقی مبالغ کلاهبرداری شده در اختیار دوست وی قرار دارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *