7 هزار متر از اراضی زراعی و باغی در بابلسر اعاده به وضع سابق شد

8:58 - 12 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۹۵۷۴۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان مازندران گفت: ٧ هزار متر از اراضی زراعی و باغی در شهرستان بابلسر اعاده به وضع سابق شد.

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام و المسلمین اکبری از اعاده به وضع سابق حدود 7 هزارمتر از اراضی زراعی و باغی با ارزش در شهرستان بابلسر خبر داد.

وی گفت: براساس قانون، تغییرکاربری و تبدیل اراضی زراعی و باغی ممنوع است و مردم اگر مواردی را مشاهده کردند جهت پیشگیری از تخلفات بیشتر تغییر کاربری‌های غیرمجاز را به دستگاه‌های ذیربط اطلاع دهند.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری افزود: متاسفانه سودجویان از فرصت‌ها استفاده کرده و برای منفعت بیشتر اقدام به تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی وباغی می کنند.

وی عنوان کرد: منفعت طلبان بدانند دستگاه قضایی قاطعانه نسبت به تغییر کاربری‌ها اقدام می‌کند درهمین راستا با دستور دادستان شهرستان بابلسر در اجرای تبصره 2 ماده 10، تعداد 21 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضي زراعی و باغی واقع در حریم شهر بابلسر بخش مرکزی این شهرستان با حضور نماینده دادستان، نیروی انتظامی و همکاران جهادکشاورزی قلع و قمع شد.

رئیس کل دادگستری استان مازندران تصریح کرد: اراضی کشاورزی و باغی باید درچرخه تولید باشند، گاهی کشاورزان بدون دریافت مجوز قانونی اقدام به دیوارکشی وساخت و ساز می‌کنند درحالی‌که همه مالکان و کشاورزان قبل از هرگونه اقدامی در زمینه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی، باید مجوزهای قانونی را دریافت کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *