شناور حامل ۲۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در خلیج‌فارس توقیف شد

10:14 - 16 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۹۹۲۳۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری هرمزگان از توقیف یک فروند شناور حامل ۲۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در آبهای خلیج فارس خبر داد.

مجتبی قهرمانی در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد: با هماهنگی دادستان عمومی و انقلاب قشم، مأموران پایگاه دریابانی این جزیره پس از شناسایی یک فروند شناور لنج حامل سوخت قاچاق در آب‌های خلیج فارس، نسبت به توقیف آن اقدام کردند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خاطرنشان کرد: در بازرسی از این شناور بیش از ۲۵ هزار لیتر سوخت قاچاق به ارزش تقریبی 7میلیارد و 500 میلیون ریال کشف و ضبط شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه مرتکبان قاچاق سازمان یافته سوخت علاوه بر جریمه نقدی و مجازات حبس به ضبط اموال ناشی از جرم نیز محکوم می‌شوند، گفت: در راستای اجرای ماده ۲۰ قانون مبارزه با قاچاق کالا، شناور‌ دخیل در امر قاچاق به نفع دولت ضبط خواهد شد.

وی همچنان گفت: سوخت‌های کشف شده از این شناور طبق روال قانونی با دستور قضایی تحویل شرکت پخش و توزیع فرآورده‌های نفتی می شود و به چرخه توزیع قانونی بر می‌گردد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به اینکه پرونده شناور متخلف در سیر مراحل رسیدگی قضایی قرار دارد، تأکید کرد: دادگستری استان با همکاری ضابطان، راهبرد مقابله با قاچاق سازمان یافته سوخت را با قاطعیت ادامه می دهد و در راستای صیانت از منافع و سرمایه‌های ملت ایران لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *