عملکرد تبعیض‌آمیز پلیس سوئد در مواجهه با گروه‌های اقلیتی

12:58 - 16 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۹۹۶۷۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بررسی‌های انجام شده عملکرد تبعیض‌آمیز پلیس سوئد را در مواجهه با برخی گروه‌های جمعیتی نشان می‌دهد.

خبرگزاری میزان – اقدامات تبعیض‌آمیز موضوعی است که در بررسی افراد به خصوص در مرزهای برخی کشورهای غربی مشاهده می‌شود.

به مدت چندین دهه، هنگام بحث در مورد این موضوع، معمولا به مقامات پلیس که مستقیما این روند را انجام می‌دهند اشاره می‌شود.

به گزارش «law.ox.ac.uk»، بررسی افراد از سوی پلیس در مرزهای سوئد بر اساس نژاد نیز مشاهده شده است.

موضوع بررسی نژادی افراد یک موضوع جدید نیست و در بسیاری از کشورهای اروپایی این روند در حال روی دادن است.

بازداشت و نادیده گرفته شدن مهاجران و پناهجویان در سوئد موضوعی است که با شیوع ویروس کرونا در دو سال اخیر تشدید شد.

وضعیت این گونه بوده که فردی که در یک بازداشتگاه مرتبط با مهاجران در سوئد نگهداری می‌شود، ترس خود را از وضعیت بهداشتی در این مرکز، ابراز می‌کند.

این نقل قول از نظرسنجی انجام شده توسط شبکه سوئدی حمایت از پناهندگان (FARR) گرفته شده است که بین افرادی که در پنج مرکز بازداشت مرتبط با مهاجرت سوئد بازداشت شده بودند، توزیع شد.

این نظرسنجی به خوبی نگرانی پاسخ دهندگان را در مورد عدم اقدامات اتخاذ شده توسط مقامات برای محافظت از سلامت آنها در طول همه گیری نشان می‌دهد، و بیشتر به نبود بحث عمومی و سیاسی در مورد وضعیت مهاجران بازداشت شده و اخراج شده در سوئد اشاره می کند.

مراکز بازداشت مرتبط با مهاجرت در سوئد توسط اداره مهاجرت این کشور اداره می‌شوند. دستورالعمل های رسمی رژیم بازداشت سوئد بیان می‌کند که آژانس مهاجرت باید مراکز بازداشت را به شیوه‌ای هدفمند اداره کند.

آژانس مهاجرت سوئد باید مراکز بازداشت را به شیوه ای هدفمند اداره کند و اطمینان حاصل کند که مراکز بازداشت به گونه‎ای اداره می شوند که با افراد بازداشت شده به شیوه‌ای محترمانه، انسانی و مطابق با قانون با آنها رفتار شود.

پاسخ دهندگان به نظرسنجی‌ انجام شده در برخی بازداشتگاه‌های مهاجران همچنین تأیید کردند که افراد بیشتری همچنان در زندان هستند و کارکنان به طور منظم بدون انجام غربالگری‌های بهداشتی مبادله می‎شوند.

بسیاری از مهاجران که در این مراکز بازداشت بودند از نگرانی بسیار زیاد خود درباره کرونا و مراقبت‌های بهداشتی ناکافی سخن گفته‌اند.

یکی از پاسخگویان نوشت «مدت زیادی طول می‌کشد تا به پزشک مراجعه کنیم، و من می‌ترسم به کرونا مبتلا شوم، اما متأسفانه، هیچ‌کس اهمیتی نمی‌دهد.»

انتهای پیام/


برچسب ها: حقوق بشر سوئد

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *