ژاپن تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه وضع کرد

9:02 - 17 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۰۷۷۹
دولت ژاپن تحریم‌هایی را علیه چند بانک روسیه و بلاروس اعمال کرد.

خبرگزاری میزان - دولت ژاپن به بهانه عملیات نظامی روسیه در اوکراین، تحریم‌هایی را علیه چند بانک روسیه و بلاروس اعمال کرد.

به گزارش «اسپوتنیک»، بر اساس بیانیه وزارت خارجه ژاپن، تحریم‌های مربوط به مسدود کردن دارایی‌ها در ژاپن، در صورت وجود، و همچنین ممنوعیت تراکنش‌های مالی با این سازمان‌ها، از ۷ ژوئن (17 خرداد) اجرایی می‌شود.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد «علاوه بر این، ممنوعیتی برای صادرات کالاهایی که به تقویت پایه صنعتی فدراسیون روسیه کمک می کنند، اعمال شده است.»

بدرفتاری با خبرنگاران روسیه در آمریکا

«آناتولی آنتونوف»، سفیر روسیه در آمریکا گفت با خبرنگاران روسی در آمریکا بدرفتاری می شود و با ممنوعیت کامل پخش و سایر محدودیت ها روبرو هستند.

انتصاب رئیس واحد منطقه‌ای گردان «آزوف»

یک منبع روسی به اسپوتنیک اعلام کرد که «دنیس سوکور»، رئیس یک گروه جنایتکار از منطقه «سومی» در اوکراین، به عنوان رئیس واحد منطقه‌ای گردان «آزوف» منصوب شد.

7 کشته و 16 زخمی در دونتسک طی 24 ساعت گذشته

دفتر نمایندگی جمهوری دونتسک در مرکز مشترک کنترل و هماهنگی رژیم آتش‌بس اعلام کرد که هفت غیرنظامی ساکن این جمهوری در روز دوشنبه در گلوله باران نیروهای اوکراینی کشته و 16 تن دیگر زخمی شدند.

رئیس‌جمهور صربستان: از دیدن موانع بر سر راه لاوروف تعجب نمی‌کنم

«الکساندر ووچیچ»، رئیس‌جمهور صربستان گفت که از دیدن موانعی که برای سفر «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه به بلگراد ایجاد شد، تعجب نمی‌کند و افزود که همچنین فشارهایی بر کشورش از سمت کشورهای اروپایی در موضوع ارتباط با روسیه وجود دارد.

روسیه 61 شهروند آمریکایی را به فهرست ممنوعیت سفر خود اضافه کرد

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که روسیه 61 شهروند آمریکایی از جمله «جنیفر گرانهولم»، وزیر انرژی آمریکا و «جانت یلن»،  وزیر خزانه داری این کشور را به فهرست ممنوعیت سفر خود اضافه کرده است.

میزبانی رئیس پنتاگون از نشست گروه تماس دفاعی اوکراین در مقر ناتو

به گفته رسانه‌ها، «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا میزبان نشست گروه تماس دفاعی اوکراین در مقر ناتو در 15 ژوئن (25 خرداد) خواهد بود.

عدم آمادگی اوکراین برای صادرات غله از طریق بلاروس

«ولادیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین روز دوشنبه گفت که این کشور آماده صادرات غلات از طریق بلاروس نیست.

ابراز امیدواری چین در مورد مذاکرات آتی اوکراین

«دای بینگ»، معاون سفیر چین در سازمان ملل گفت که پکن امیدوار است مذاکرات آتی بین روسیه، اوکراین، ترکیه و سازمان ملل در مورد از سرگیری صادرات غلات به اعتمادسازی و حل مسائل در منطقه کمک کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: اوکراین روسیه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *