شعب ویژه و تخصصی حمایت از اطفال و نوجوانان در دادگستری استان کردستان فعال است

13:40 - 19 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۴۸۰۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کردستان در آیین افتتاحیه کارگاههای نظام حمایت از اطفال و نوجوانان ویژه قضات و کنشگران محیط حامی کودک در سنندج اظهارکرد : پرونده های اطفال و نوجوانان در شعب تخصصی فعال در دادگستری استان و توسط قضات ویژه رسیدگی می شود.

خبرگزاری میزان - کارگاه‌های نظام حمایت برای اطفال ونوجوانان با حضور حجت الاسلام هادی قائم مقام معاون حقوقی و امور مجلس و رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه، حجت الاسلام رهایی عضو هیئت علمی دانشگاه مفید ، رئیس کل دادگستری استان کردستان و معاونین ایشان در حوزه های مختلف، استاندار کردستان، قضات و کنشگران محیط حامی کودک در استان در هتل شادی سنندج برگزار شد.

حجت الاسلام سید حسین حسینی در ابتدای این مراسم، ضمن تبریک دهه کرامت بیان کرد: فرآیند رسیدگی به پرونده های مربوط به حمایت از اطفال و نوجوانان در شعب تخصصی و توسط قضات ویژه انجام می شود و خارج از فرآیند رسیدگی نیز دادستانهای استان و همچنین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز در حوزه حمایت از حقوق اطفال و نوجوانان فعال است.

وی افزود : در باب حمایت از اطفال و نوجوانان در دستگاه قضایی استان توجه ویژه ای شده است و در این حوزه تمامی دستگاههای اجرایی نیز مسئولیت دارند .

حجت الاسلام حسینی تمرکز رسانه های معاند بر استان کردستان را ویژه و اختصاصی توصیف کرد و افزود : مقوله حمایت از اطفال و نوجوانان در استان کردستان می بایست با لحاظ شرایط خاص اقتصادی و معضلات اجتماعی مثل کم برخوردار بودن استان، درآمد سرانه پایین استان و نرخ بالای بیکاری و همچنین امعان نظر به تمرکز رسانه های معاند بر این استان مورد توجه خاص و ویژه قرار گیرد لذا در این راستا وظیفه تمامی دستگاههای حاکمیتی استان برنامه ریزی و آموزش در راستای خنثی کردن نقشه های دشمن است .

رئیس کل دادگستری استان تاکید کرد : برگزاری این کارگاه‌های آموزشی باید کاربردی، خروجی محور و نتیجه تئوری و عملی داشته باشد و سبب شود تا جوامع هدف که همان کودکان و نوجوانان هستند دچار آسیب های اجتماعی کمتری شوند .

در ادامه این مراسم، عضو هیات علمی دانشگاه مفید نگاه و رویکرد نسبت به حوزه اطفال و نوجوانان را ضروری دانست و اظهارکرد: یادگیری و مشارکت در این حوزه بسیار مهم است و این قشر از جامعه بزرگترین سرمایه اجتماعی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین رهایی تضمین آینده را در گرو حراست از سرمایه گرانبهای کودکی ذکر کرد و افزود : رشد و تعالی جامعه مستلزم رعایت حقوق کودکان است و تمامی تصمیمات کشور باید رشد و حیات کودکان را تضمین کند.

حجت الاسلام و المسلمین رهایی تاکید کرد: باید با کرامت و تربیت درست و صحیح با کودکان برخورد شود تا در آینده شخصیت اجتماعی مناسبی داشته باشند .

عضو هیئت علمی دانشگاه مفید افزود : نظام آموزشی نیازمند تحول در حوزه حمایت از اطفال و نوجوانان است.

در ادامه، استاندار کردستان عدم آشنایی مدیران با قوانین حوزه کودکان و نوجوانان را یک خلا بزرگ دانست و اظهارکرد: تمامی مسئولان و مدیران وظیفه مراقبتی و حمایتی از این قشر از جامعه را دارند تا در دام آسیب های اجتماعی نیافتند.

اسماعیل زارعی کوشا افزود : زمانی که یک کودک یا نوجوان در دام آسیب های اجتماعی می افتد سبب می شود تا کل جامعه دچار آسیب شود و پیامد آن محرومیت جامعه از یک استعداد و نبوغ است.

زارعی کوشا تاکید کرد : استان کردستان در حوزه علوم دانش بنیان و اختراعات جایگاه بسیار خوبی در کشور دارد و خوشبختانه استعدادهای شگرفی در این حوزه بین جوانان استان وجود دارد که باید از آنها حمایت کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *