واکنش کره جنوبی و آمریکا به آمادگی پیونگ یانگ برای اجرای آزمایش هسته‎ای

13:24 - 21 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۶۹۱۸
وزیران دفاع کره جنوبی و آمریکا آمادگی کره شمالی برای آزمایش هسته‌ای را محکوم کردند.

خبرگزاری میزان - وزیران دفاع کره جنوبی و آمریکا آمادگی کره شمالی برای آزمایش هسته‌ای را محکوم کرده و مدعی شدند که این آزمایش و یک سری آزمایش‌های موشکی دیگر، صلح و امنیت شبه جزیره کره و جامعه بین المللی را تهدید می‎‌کند.

به گزارش «عرب نیوز»، وزارت دفاع کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد «کره جنوبی و آمریکا قصد دارند مقیاس رزمایش‌های نظامی مشترک را برای حفظ بازدارندگی گسترش دهند.»

همچنین «لی جونگ سوپ»، وزیر دفاع کره جنوبی و «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا در یک گردهمایی امنیتی آسیایی در سنگاپور، دیدار کردند.

رسانه‌های دولتی کره شمالی اعلام کردند، «کیم جونگ اون»، رئیس کره شمالی به حزب حاکم خود قول داده است که از «قدرت برای قدرت» برای مبارزه با تهدیدات علیه حاکمیت کشورش استفاده خواهد کرد.

به گفته وی، «حق دفاع از خود موضوعی برای دفاع از حاکمیت است، که یک بار دیگر اصل مبارزه تغییر ناپذیر قدرت برای قدرت و رقابت رودررو را روشن می کند.»

در خبری دیگر رسانه های دولتی کره شمالی همچنین اعلام کردند که این کشور مذاکره کننده اصلی هسته‌ای خود را به عنوان وزیر خارجه منصوب کرده است.

«چوئه سون هوی»، یکی از اعضای کلیدی تیم پیونگ یانگ که از مدت‎ها قبل بر سر برنامه هسته‌ای کره شمالی با آمریکا مذاکره می‎کرد، به عنوان وزیر خارجه این کشور معرفی شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا کره شمالی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *