خشونت و استثمار جنسی؛ بدترین پیامد فرار پناهجویان زن اوکراینی به کشورهای اروپایی

13:05 - 09 تير 1401
کد خبر: ۴۳۰۷۱۳۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
زنان و کودکان پناهجوی اوکراینی در کشورهای به اصطلاح میزبان اروپایی در معرض خطر بالای بهره کشی قرار دارند.

خبرگزاری میزان – جنگ اوکراین منجر به بزرگ ترین بحران پناهجویی در اروپا از زمان جنگ جهانی دوم و یکی از سریع ترین جابجایی‌ها در مقیاس بزرگ در تاریخ شد.

به گزارش «وب سایت سازمان ملل و dutchnews»، حتی قبل از جنگ اوکراین نیز جهان در بحبوحه بدترین بحران پناهجویی از پس از جنگ جهانی دوم قرار داشت.

ضمن این که حدود 28 میلیون و 700 هزار زن و دختر در سراسر جهان در شرایط کار اجباری، اسارت بدهی، ازدواج اجباری و بردگی قرار داشتند و میلیون‌ها آواره در خاورمیانه در کانون بحران قرار داشتند.

جمعیت آسیب پذیر در میان پناهجویان اوکراینی کودکان بدون همراه، سالمندان، افراد معلول و زنان هستند که در معرض مخاطرات قاچاق انسان، بهره کشی و سوءاستفاده قرار دارند.

جنگ اوکراین در حالی آغاز شد که این کشور در سال‌های اخیر، در میان پنج کشور اول اروپا با بیشترین قربانیان قاچاق انسان و بهره‌کشی جنسی قرار داشت.

اما جنگ اوکراین چالش جدیدی را ایجاد کرد.

تاکنون گزارش‌های متعددی از سوءاستفاده و استثمار جنسی از زنان اوکراینی در کشورهای اروپایی و اراضی اشغالی منتشر شده است و زنان پناهجوی اوکراینی همچنان در معرض خطر قرار دارند و اقدامی برای پایان دادن به این بحران به وجود نیامده است.

خشونت جنسی؛ پنهان ترین پیامد فرار پناهجویان اوکراینی به کشورهای اروپایی

نیاز زنان پناهجوی اوکراینی به مسکن و کار آن ها را بیش از هر زمان دیگری در معرض استثمار جنسی و بیگاری قرار داده است.

در جدیدترین مورد، تحقیقات پلیس هلند در مورد استثمار جنسی از دو پناهجوی اوکراینی آغاز شد.

این در حالیست که پیشتر به دولت هلند درباره استثمار جنسی و قاچاق زنان پناهجوی اوکراینی در محل‌های اقامت در نظر گرفته شده در این کشور، هشدار داده شده بود.

در ماه مارس، پس از ورود نخستین گروه از پناهجویان اوکراینی به هلند، آژانس هلندی قاچاق انسان، درباره استثمار احتمالی اوکراینی‌ها هشدار داد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *