قوانین آمریکا در زمینه تغییر هویت افراد در پی آزاد شدن از زندان

11:14 - 23 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۹۶۴۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تغییر هویت برخی زندانیان در آمریکا و عدم دسترسی به گذشته آنها زمینه را برای ارتکاب جنایات بیشتر فراهم می‌کند.

خبرگزاری میزان – فردی که حدود سه دهه پیش در یکی از شهرهای آمریکا در جریان تصادف رانندگی یک دختر 10 ساله را کشته است، اکنون با هویتی جدید در «نیوهمپشایر» با اتهاماتی جدید مواجه است.

به گزارش «ایندیپندنت»، «نیوهمپشایر» یکی از 10 ایالت آمریکاست که به افراد اجازه می‌دهد تا زمانی که در زندان هستند نام خود را تغییر دهند، اما مردم هیچ راهی برای اطلاع از هویت قبلی این افراد ندارند، مگر اینکه به دادگاهی بروند که در آن،، این تغییرات ثبت شده است، یا اقداماتی جدی انجام دهند.

اقدامات صورت گرفته و پیگیری‌ها نشان می‌دهد که فردی با نام «پیتر دوشامه» حدود 30 سال پیش در هنگام رانندگی و در حالی که مست بوده، یک دختر 10 ساله را زیر گرفته و او را به قتل رسانده است.

اکنون پگییری‌های دادگاهی نشان داده که این فرد اکنون با نام «پیتر استون» با اتهاماتی جدید مواجه است.

آنچه در این بین اتفاق افتاده سؤالات پیچیده‌ای را در مورد حق ایجاد یک زندگی جدید پس از حبس و آنچه بیماران می‌توانند یا باید در مورد گذشته ارائه دهندگان سلامت روان بدانند، ایجاد می‌کند.

«استون» با وجود پنج بار رانندگی در حالت مستی قبلی، گواهینامه رانندگی معتبری داشت، و این سومین تصادف مرگبار او بود که منجر به مرگ یک دختر 10 ساله شد.

او با تغییر نام در پی خارج شدن از زندان اقدام به مشاوره دادن به افرادی کرد که قصد ترک اعتیاد داشتند.

این فرد در ماه جولای 2022 به پنج مورد تجاوز جنسی متهم شده است. این اتهامات تحت قانونی مطرح شده که برخی اعمال بین بیماران و درمانگران یا ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی را جرم‌انگاری می کند. چنین رفتارهایی توسط منشور اخلاقی انجمن روانشناسی آمریکا نیز ممنوع است.

حدود نیمی از ایالت‌های آمریکا هیچ محدودیتی برای تغییر نام افراد پس از زندان ندارند، 15 ایالت ممنوعیت یا دوره انتظار موقت برای کسانی که در جرایم خاص محکوم شده‌اند، دارند.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *