یک محکوم با همت شورای حل اختلاف یزد پس از 3 سال از قصاص رهایی یافت

12:47 - 24 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۱۱۶۵۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان یزد از رهایی یک محکوم از قصاص با همت شورای حل اختلاف ویژه زندانیان استان و ایجاد صلح و سازش در پرونده وی پس از 3 سال خبر داد.

خبرگزاری میزان - غلامعلی دهشیری با اعلام خبر رهایی یک محکوم از قصاص در شهرستان اردکان استان یزد، اظهارکرد: سال 1399 بر اثر اختلاف بین اعضای یک خانواده که منجر به ایجاد نزاع و درگیری شدید بین آنها شد یکی از طرفین دعوا به شدت دچار آسیب شده و در نهایت جان خود را از دست داد.

وی تصریح کرد: پس از ورود نیروی انتظامی و دستگیری متهم و اعلام گزارش به دستگاه قضایی، پرونده ای در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اردکان تشکیل و در نهایت پس از طی مراحل انجام تحقیقات مقدماتی و رسیدگی، رأی بر محکومیت متهم به قصاص نفس صادر شد.

رئیس کل دادگستری استان یزد استان تصریح کرد: پس از ارجاع پرونده به شعبه 31 شورای حل اختلاف ویژه زندانیان و با تلاش های مستمر اعضا و کارکنان این شعبه و مسئولان زندان، سرانجام اولیای دم، رضایت بی قید و شریط خود را اعلام و محکوم از قصاص رهایی یافت.

دهشیری وجود شعب شوراهای حل اختلاف ویژه زندانیان مستقر در زندان را عامل مهمی در جهت کاهش جمعیت کیفری زندان ها دانست و گفت: شعب شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان فرصت بسیار خوبی برای پذیرش درخواست زندانیان که دارای شاکی یا مدعی خصوصی هستند جهت اصلاح ذات البین است که این شعب باید از این ظرفیت قانونی در جهت سوق دادن اختلافات به سمت صلح و سازش استفاده کنند.

وی همچنین تاکیدکرد: یکی از بارزترین نمادهای موفق در امر صلح و سازش، شعب شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان ها می باشند که توانسته اند در جهت کاهش جمعیت کیفری گام های بسیار خوبی بردارند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *