آیین افتتاحیه مسابقات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی انتخابی زندانیان کشور برگزار شد

15:48 - 24 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۱۱۸۱۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
آیین افتتاحیه مسابقات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی انتخابی زندانیان کشور برگزار شد.

خبرگزاری میزان - آیین افتتاحیه مسابقات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی انتخابی زندانیان کشور امروز با حضور جمعی از مسئولان سازمان زندان‌های کل کشور و وزارت ورزش و جوانان در محل زورخانه «قاسم ابن الحسن» بازداشتگاه اوین برگزار شد.

سید حشمت الله حیات الغیب مدیر کل زندان های استان تهران، سید عبدالله مرتضوی، معاون اصلاح و تربیت و سلامت سازمان زندان ها، اسماعیل جمیاری، معاون مدیرکل زندان های استان تهران علی هاشمی، مدیر بازداشتگاه اوین، عزیزیان مدیر کل امور فرهنگی و تربیتی سازمان زندان ها ،سردار باران چشمه، رئیس فدراسیون ورزش های زورخانه ای ،اسکندری، رئیس فدراسیون بولینگ، پاکدضل، رئیس فدراسیون هندبال، پهلوان محمد محمودی، رضوانی رئیس فدراسیون شنا و جمعی از مسولان فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی در این مراسم حضور داشتند.

مدیر کل دفتر امور فرهنگی و تربیتی سازمان زندان ها در این مراسم گفت: مجموعه سازمان زندان ها نیازمند همه خدمات است.

عزیزیان تاکید کرد: اینکه سازمان زندان ها را در امور خیریه فقط به آزادی زندانی بشناسیم، یک خطا است. آزاد کردن زندانی توسط خیران، ورزشکاران و بزرگان یک فضیلت اجتماعی است اما تنها فضیلت اجتماعی نیست.

وی تاکید کرد: بیش از ۲۲۰ هزار زندانی در سراسر کشور نیازمند ورزش و تعالی فرهنگی هستند.

عزیزیان با بیان اینکه رئیس فدراسیون ورزش های زورخانه ای پای توسعه ورزش زورخانه ای و پهلوانی زندان های کشور هستند، تاکید کرد:این سطح از توسعه در سال ۱۴۰۱ مدیون حمایت های روسای فدراسیون ها است.

وی با بیان اینکه موضوع گلریزان در بخش ورزش‌های زورخانه‌ای فقط منتهی به آزادی زندانیان نمی‌شود، گفت: گلریزان حل مسئله است و فقط برای آزادی زندانیان نیست و دستگیری از زندانیان در حوزه‌هایی نظیر توسعه ورزش در زندان‌ها امری مهم است.

در ادامه این مراسم رئیس اداره تربیت بدنی سازمان زندان ها گفت: اصلاح و تربیت زندانیان یکی از وظایف سازمان زندان ها محسوب می شود و ورزش پهلوانی به عنوان یکی از ابزارها، نقش اصلی را ایفا می کند.

سلطانی پور ادامه داد: تربیت بدنی در سازمان زندان‌ها براساس آیین نامه اجرایی سازمان زندان ها و قوانین جاری در دستورکار قرار دارد.

وی تاکید کرد: ورزش در سازمان زندان ها در 3 حوزه ورزش های همگانی که زیر مجموعه های زیادی دارد، در داخل اندرزگاه ها و زندان انجام می شود. همچنین ورزش های گروهی و انفرادی هم در این بخش در دستور کار قرار دارد.

سلطانی پور بیان کرد: انجام ورزش در زندان ها براساس یک الگوی علمی تنظیم شده است. آموزش های تخصصی و کلاس های مربیگری، داوری، دانش افزایی، برای 3 گروه از زندانیان، کارکنان و سربازان وظیفه مدنظر است و هر گروه برنامه ریزی خاص خود را دارد.

وی تاکید کرد : در سال گذشته علی رغم وجود کرونا 3 رویداد ملی و بیش از ۲۵ رویداد ورزشی استانی در زندان ها برگزار شده است.

وی تاکید کرد : همچنین سال گذشته بیش از ۳۵ رویداد ورزشی در داخل زندان های کشور برگزار شده است.

سلطانی پور بیان کرد: هر دستگاهی که مسئولیتی در حوزه تربیت بدنی دارد، نماینده وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون های ورزشی در آن سازمان شناخته می شود. علی رغم اینکه مدیران وزارت ورزش همواره از سازمان زندان ها حمایت کردند اما تقاضا داریم بیش از پیش حوزه تربیت بدنی در زندان ها مد نظر مسئولان قرار گیرد.

معاون اصلاح و تربیت و سلامت سازمان زندان ها در ادامه این مراسم با بیان اینکه فلسفه گود زورخانه دستگیری از افتادگان است، گفت: زندان در هر نظام و جامعه ای ضرورت هایی دارد که می تواند امنیت را در جامعه گسترش دهد.

مرتضوی بیان کرد: سازمان زندان ها برای اینکه روحیه جوانمردی و پهلوانی در زندان ها حاکم شود اقدامات مهمی را انجام داده است.

وی با بیان اینکه زندان‌ها جای غل و زنجیر نیست و جای اصلاح و تربیت شده است، تاکید کرد: یک بخش از این موارد اصلاحی و تربیتی، توجه به ورزش و تربیت بدنی در زندانها است.

مرتضوی بیان کرد: توجه به مباحثی همچون اشتغال و حرفه آموزی در زندان ها مدنظر قرار دارد و نظام بهداشتی و درمانی در زندان ها تغییرات بنیادینی نسبت به گذشته داشته است.

در پایان این مراسم ، مسئولان حاضر از یکی از بندهای زندان اوین بازدیدی به عمل آوردند.

گفتنی است؛ در این مسابقات تیم هایی از بازداشتگاه اوین، زندان فشافویه، زندان رجایی شهر ، زندان قزلحصار، ندامتگاه ورامین، ندامتگاه دماوند شرکت کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *