وضعیت ۲ آمریکایی بازداشت شده در اوکراین

11:33 - 27 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۱۵۸۳۱
وزارت خارجه آمریکا می گوید در حال بررسی وضعیت دو آمریکایی بازداشت شده در اوکراین است.

خبرگزاری میزان - روسیه می گوید عملیات نظامی خود را در اوکراین در فوریه آغاز کرد، چرا که نیروهای کی‌یف حملات خود را به دونباس تشدید کردند.

به گزارش «اسپوتنیک»، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که جنگ هشت ساله نیروهای اوکراینی علیه دونتسک و لوهانسک به منزله نسل‌کشی است.

تعداد زیادی از نیروهای اوکراینی اکنون در کارخانه آزوت در شهر «سورودونتسک» در جمهوری لوهانسک سرگردان هستند.

مقامات روسیه می گویند که تلاش برای نصب یک کریدور بشردوستانه برای تخلیه غیرنظامیان از این مرکز توسط نیروهای مسلح اوکراین تخریب شده است.  

راستی آزمایی عکس دو شبه نظامی آمریکایی اسیر شده در اوکراین

مادر یکی از افراد آمریکایی اسیر شده در درگیری‌های اوکراین طی مصاحبه ای گفت که وزارت خارجه آمریکا در حال کار برای راستی آزمایی عکسی است که دو مرد آمریکایی را به تصویر می‌کشد که گفته می‌شود به عنوان شبه نظامی در اوکراین اسیر شده اند.

غرب به اوکراین هواپیما و تانک جنگی تحویل نمی‌دهد

«امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه گفت که کشورهای غربی به طور غیررسمی توافق کرده‌اند که برای جلوگیری از جنگ با روسیه، هواپیما و تانک جنگی به اوکراین تحویل ندهند.

قدرت بالاتر روسیه در زمینه توپخانه‌ای

«بن والاس»، وزیر دفاع انگلیس گفت که روسیه از نظر تسلیحات توپخانه‌ای 20 برابر قدرتمندتر از اوکراین است، اما غرب قصد دارد به ارسال تسلیحات به کی‌یف ادامه دهد.

آمریکا بر استراتژی تحریم‌های روسیه ایستادگی می‌کند

«ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که این کشور بر استراتژی خود در قبال تحریم‌های روسیه ایستادگی می‌کند.

آغاز روند به رسمیت شناختن جمهوری دونتسک توسط سوریه

«دنیس پوشیلین»، رئیس جمهوری دونتسک اعلام کرد که «بشار اسد»، رئیس جمهور سوریه آغاز رسمی روند به رسمیت شناختن جمهوری دونتسک را اعلام کرده است.

حمله اوکراین به بیمارستانی در اودسا برای مقصر جلوه دادن روسیه

«میخائیل میزینتسف»، رئیس مرکز کنترل دفاع ملی روسیه، که همچنین فرماندهی ستاد هماهنگی واکنش بشردوستانه روسیه را بر عهده دارد، گفت که اوکراین در 11 ژوئن (21 خرداد) به یک مرکز بهداشتی در شهر اودسا حمله کرد تا نیروهای روسیه را مقصر جلوه دهد.

انتهای پیام/


برچسب ها: اوکراین روسیه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *