رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

معاون اجتماعی قوه قضاییه: بانک اطلاعات آسیب‌ها و جرایم باید در دسترس سازمان‌ها و نهادهای مسئول باشد

13:40 - 27 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۱۶۰۴۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه بر تکمیل بانک اطلاعاتی آسیب‌ها و جرائم و بهره ‌برداری‌های ذی‌ربط تاکید کرد و گفت: فقدان بانک اطلاعاتی سبب تنوع آمارها و و طبعا موجب بروز خطا و یا کاهش دقت در آسیب‌شناسی خواهد شد.

خبرگزاری میزان - در ادامه سفرهای استانی مسئولان قضایی، اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه به استان قم سفر کرد و از نزدیک در جریان آسیب‌ها و مشکلات قضایی این استان قرار گرفت.

جهانگیر، درابتدا از نمایشگاه فرهنگی، اجتماعی و پیشگیری دادگستری استان قم بازدید کرد و حجت‌ الاسلام و المسلمین یزدی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم به توضیح محتوای غرفه‌ها و سبک برگزاری کارگاه‌ها پرداخت.

در ادامه فعالان حوزه‌ پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی استان با جهانگیر دیدار و گزارش عملکرد خود در زمینه پیشگیری را ارائه دادند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در جمع مسئولان قضایی و فعالان حوزه پیشگیری در استان قم، گفت: معاونت پیشگیری برای مقابله با آسیب‌ها باید در ابتدا آسیب ‌شناسی کند؛ این آسیب‌ شناسی باید به نحوی باشد که در نهایت یک مجموعه و بسته‌ کامل از آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها به دست آید.

بیشتر بخوانید

معاون اجتماعی قوه قضاییه: اعتماد جامعه به فرهنگیان سرمایه‌ای است که باید از آن صیانت شود

وی افزود: باید به جای آنکه یک آمار کلی از تعداد بالای آسیب‌ها جمع‌آوری شود، چند مجموعه محدود و مشخص از آسیب‌ها را شناسایی و با آن‌ها به صورت ریشه‌ای مقابله کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری قوه قضاییه به اهمیت بانک اطلاعاتی اشاره کرد و گفت: یکی از معضلات امر پیشگیری فقدان بانک اطلاعاتی واحدی است که در دسترس ارگان‌ها و سازمان‌های فعال و مسئول باشد؛ این معضل سبب تنوع آمار‌ها و تبعاً موجب بروز خطا و یا کاهش دقت در آسیب‌شناسی خواهد شد.

وی افزود: قم شهر اجتهاد و قیام است و این یک دِین و وظیفه‌ مضاعف برای ما ایجاد می‌کند که بیش از هرجای دیگر در این شهر و استان تلاش شود تا آسیب‌ها و جرایم ریشه‌کن شوند چراکه این شهر الگوی جهان اسلام است.

در پایان این بازدید قائم مقام دادستان استان، معاون دادستان استان، معاون اجتماعی استاندار قم، مدیر کل بهزیستی استان، قاضی ناظر زندان‌‌های قم، دادیار جرایم غیر عمد دادسرا و اجرای احکام قم، نماینده پلیس پیشگیری، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان و مسئول طرح مهر، به ارائه گزارش‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/


برچسب ها: قوه قضاییه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *