شلیک پلیس آمریکا به یک نوجوان سیاه‎پوست در شیکاگو

10:11 - 28 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۱۶۶۲۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
پلیس آمریکا به یک نوجوان سیاه‎پوست در حالی که دست‌های خود را بالا گرفته و تسلیم شده، شلیک می‎‌کند.

خبرگزاری میزان – یک ویدئوی جدید نشان می‌دهد یک نوجوان سیاه‎پوست آمریکایی در ماه می و در حالی که دست‌های خود را به نشانه تسلیم شدن بالا برده، از سوی پلیس «شیکاگو» هدف قرار می‌گیرد.

به گزارش «دیلی بیست»، این ویدئو نشان می‌دهد که نوجوان 13 ساله سیاه‏‎پوست در حالی که دست‌های خود را بالا گرفته، از پیاده‌رو خارج می‌شود و به سمت پارکینگ پمپ بنزین حرکت می‌کند.

در همین حال پلیس وی را هدف گلوله قرار داده و این نوجوان که با حروف اول نامش به عنوان «ای.جی» نام برده شده، به زمین می‌افتد.

سپس دو افسر پلیس آمریکا پاهای این نوجوان را گرفته و در حالی که یکی از دستان وی به روی زمین کشیده می‌‎شود، وی را به مکان دیگری منتقل می‌کنند.

«دیوید براون»، رئیس پلیس شیکاگو، پیش از این مدعی شده که این اقدام برای جلوگیری از انفجار در پمپ بنزین در پی تیراندازی و وارد شدن آسیب به این نوجوان صورت گرفته است.

«ای.جی»، که پس از تلاش پلیس برای متوقف کردن خودرویی که وی مسافر آن بوده و سپس فرار می‎‌کند، به هیچ جرمی متهم نشده، هیچ شلیکی به سمت پلیس انجام نداده و سلاحی نیز در محل حادثه کشف نشده است.

پیش از این ویدئویی از سوی رسانه‌‎ها درباره این تیراندازی منتشر شده بود اما ویدئوی اخیر جزئیات بیشتر و دقیق‌تری را درباره لحظه تیراندازی به نوجوان سیاه‎پوست آمریکایی از سوی پلیس نشان می‌دهد.

خانواده این نوجوان سیاه‎پوست در ماه می، شکایتی را علیه پلیس در دادگاه ارائه داده‌اند؛ بر اساس این شکایت، «ای.جی» به طور کامل از پلیس پیروی کرده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا حقوق بشر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *