وضعیت پناهجویان افغانستانی در آمریکا در 2 پرده

10:05 - 30 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۱۷۵۹۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
وضعیت مبهم و بلاتکلیف پناهجویان افغانستانی در آمریکا در پی بروز بحران اوکراین وارد مرحله حادتری شد.

خبرگزاری میزان – خروج فرار گونه ارتش آمریکا از افغانستان با وعده‌های مختلفی برای بهبود اوضاع، با برجا گذاشتن قربانیان قابل توجه انجام شد؛ اکنون پناهجویان افغانستان در آمریکا زیر سایه اضطراب و ناامنی اخراج روزگار می گذرانند.

آمریکا در جریان عقب نشینی اجباری از افغانستان 124 هزار شهروند افغانستانی را از این کشور تخلیه و حدود 75 هزار نفر از آن‌ها را در هشت پایگاه نظامی در سراسر خاک این کشور مستقر کرد.

در ادامه برخی از ایالت‎‌های آمریکا برای پذیرش و اسکان این پناهجویان اعلام آمادگی کردند.

با آغاز بحران اوکراین، آمریکا نیز مانند دیگر کشورهای غربی تا حد زیادی توجه خود را متوجه وضعیت پناهجویان اوکراینی کرد و این امر سبب شد تا پناهجویان افغانستانی در آمریکا به فراموشی سپرده شوند.

پناهجویان افغانستانی در آستانه اخراج از مینه سوتا

به گزارش « mprnews»، پناهجویان افغانستانی در ایالت «مینه سوتا» در آستانه اخراج قرار دارند؛ زیرا کمک‌های دولتی برای اجاره مسکن در میانه بحران مسکن و افزایش نرخ اجاره بها، پس از شش ماه منقضی می‌شود.

این در حالیست که «مینه سوتا» آگوست 2021 اعلام کرده بود که آماده پذیرایی از هزار و 200 پناهجوست؛ اما اکنون حس استقبال برای پناهجویان به استرس و ناامیدی تبدیل شده است.

عمده این پناهجویان به دلیل عدم آشنایی با زبان انگلیسی و عدم آشنایی با روند اداری پناهجویی قادر به پیدا کردن کار و تامین اجاره بهای مسکن و مخارج خود نیستند؛ زیرا یافتن شغل برای آن‌ها تقریبا غیرممکن است؛ به همین دلیل آن‌ها اکنون زیر سایه تهدید به اخراج زندگی می‌کنند.

این در حالیست که براساس برنامه اسکان مجدد آمریکا، پناهجویان افغانستانی پس از شش ماه نخست اقامت در این کشور باید شغلی یافته و اجازه مسکن خود را بدهند.

پناهجویان افغانستانی؛ جمعیتی فراموش شده در میامی

به گزارش « miaminewtimes»، پناهجویان افغانستانی در شهر «میامی» ایالت «فلوریدا» جمعیتی نامرئی و فراموش شده هستند.

 تعداد اندک پناهجویان افغانستانی در «میامی»، شهری چند زبانه، فاقد زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی و ناآشنا با کشوری به نام افغانستان و فرهنگ و دینش سبب شده تا آن‌ها به شدت منزوی شوند.

یکی از این پناهجویان می‌گوید که هنوز علت اسکان خود در «فلوریدا» را نمی‌دانیم؛ چراکه هیچ شهروند افغانستانی در این جا نیست و هیچ زیرساختی برای مردم فقیر در نظر گرفته نشده است.

یکی از فعالان آمریکایی در زمینه پناهجویی می‌گوید که آمریکا ظرفیت کمک به پناهجویان را از سال 2016 کاهش داده است.

ضمن این که توجه و حمایت مقام‌های «میامی» به شکل قابل توجهی متوجه پناهجویان اوکراینی شده است؛ به شکلی که منتقدان، این توجه را بر مبنای نژادپرستی آمریکا توضیح می‌دهند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *