موج گرمای هوا و آتش‌سوزی‌ در کشورهای اروپایی

16:30 - 28 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۱۷۸۷۲
دما در بخش‌هایی از فرانسه به بیش از 40 درجه سانتیگراد (104 فارنهایت) رسیده است.

خبرگزاری میزان - فرانسه، اسپانیا و دیگر کشورهای اروپای غربی خود را برای تعطیلات آخر هفته بسیار گرم و طاقت فرسا آماده می کنند؛ گرمایی که قرار است رکوردها را بشکند و نگرانی در مورد آتش سوزی جنگل ها و اثرات تغییرات آب و هوایی را برانگیزد.

به گزارش «گاردین»، دما در بخش‌هایی از فرانسه به بیش از 40 درجه سانتیگراد (104 فارنهایت) رسیده است.

آب و هوای روز شنبه نشان دهنده اوج موج گرما در ژوئن خواهد بود که مطابق با هشدارهای دانشمندان، مبنی بر این است که چنین پدیده‌هایی به دلیل تغییرات آب و هوایی زودتر از حد معمول رخ خواهند داد.

پیش‌بینی‌کننده هواشناسی ایالتی فرانسه، می‎گوید که رکوردهای دمایی ژوئن در 11 منطقه در روز جمعه ثبت شده است و ممکن است دما در روز شنبه در برخی مناطق به 42 درجه سانتیگراد برسد.  

مقام‎های منطقه‎ای اسپانیا اعلام کردند که آتش‌سوزی‌های جنگلی در روز جمعه، نزدیک به 9 هزار هکتار از زمین را در شمال غربی منطقه «سیرا دلا کولبرا» سوزانده و حدود 200 نفر را مجبور به ترک خانه‌های خود کرده است.

همچنین بیش از 3 هزار نفر از پارک Puy du Fou در مرکز اسپانیا به دلیل آتش‌سوزی‌های شدید تخلیه شدند.

آتش‌نشانان در حال مبارزه با آتش‌سوزی در چندین منطقه دیگر از جمله جنگل‌های کاتالونیا بودند که شرایط آب و هوایی مبارزه را پیچیده کرده است.

چندین شهر در شمال ایتالیا در پی بحران گرما جیره‌بندی آب را اعلام کرده و منطقه «لومباردی» ممکن است وضعیت اضطراری اعلام کند.

هواشناسان می‎گویند که انگلیس گرم ترین روز سال خود را روز جمعه ثبت کرد و دمای هوا در اوایل بعد از ظهر به بیش از 30 درجه سانتی گراد رسید.

کارشناسان هشدار می‌دهند که دمای بالا ناشی از روند نگران کننده تغییرات آب و هوایی است.

انتهای پیام/


برچسب ها: اروپا آتش‌سوزی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *