رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ضرورت وجود سکوی جامع برای هدایت تحصیلی و مدیریت استعدادها در آموزش و پرورش

12:59 - 29 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۱۹۰۶۴
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت وجود سکوی جامع برای هدایت تحصیلی و مدیریت استعدادها در آموزش و پرورش تأکید و عنوان کرد: دانش آموز در این پلتفرم تحت نظر قرار می‌گیرد و پس از مشارکت در هریک از مسابقات، نشانه‌ای از استعداد خود را ثبت می‌کند.

خبرگزاری میزان - به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، اصغر باقرزاده در جلسه ستاد هدایت تحصیلی و اوقات فراغت استان خراسان رضوی اظهار کرد: در راستای سیاست‌های کلان نظام سوق دادن دانش آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی از سیاست‌های دولت است لذا توسعه هنرستان‌ها و مراکز فنی‌وحرفه‌ای در دستور کار آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به این که خیرین اصفهانی ۳۸هنرستان را در این استان ساختند، گفت: خیرین می‌توانند در تمام استان‌ها ۵۰درصد هزینه‌های ساخت هنرستان را تقبل کنند و مابقی کار را خود آموزش و پرورش به ثمر برساند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در سال  تحصیلی جاری حدود یک هزار میلیارد تومان به تجهیز هنرستان‌ها تخصیص داده شده است؛ بنابراین امیدواریم هنرستان‌ها امسال به صورت کامل مجهز شوند.

وی ادامه داد: در خصوص هدایت تحصیلی ضروری است، مشاوران بدون در نظر گرفتن محدودیت‌های آموزش و پرورش کار خود را انجام دهند.

باقرزاده خاطرنشان کرد: نمایشگاهی در استان سمنان برگزار خواهد شد که غرفه‌ای در اختیار هر استان قرار داده می‌شود تا فعالیت‌های خود را به نمایش بگذارد لذا دانش آموزان رشته‌های نظری و فنی‌و‌حرفه‌ای وکاردانش می‌توانند آثار خود را در این نمایشگاه ارائه دهند، وآن‌ها می‌توانند تمام رشته‌ها را در یک جا ببینند.

وی بر ضرورت وجود سکوی جامع برای هدایت تحصیلی و مدیریت استعدادها درآموزش و پرورش اشاره و اظهار کرد: دانش آموز در این پلتفرم تحت نظر قرار می‌گیرد و در هرگونه مسابقه‌ای که شرکت می‌کند نشانه‌ای از استعداد خود را ثبت می‌کند و به مرور می‌توانیم محورهای استعدادی او را تشخیص دهیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *