تداوم سیاست تبعیض آمیز علیه بومیان در کانادا تحت نام‌های متفاوت

8:46 - 31 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۲۱۹۸۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
دادگاه فدرال کانادا شکایت جمعی به نمایندگی از کودکان بومی علیه دولت این کشور را تایید کرد.

خبرگزاری میزان – دادگاه فدرال کانادا شکایت دسته جمعی علیه دولت فدرال را به نمایندگی از کودکان بومی جدا شده از خانواده‌هایشان تایید کرد.

به گزارش «سی بی سی»، یک قاضی دادگاه فدرال کانادا با صدور حکمی پرداخت خسارات و هزینه‌های بازیابی به کودکان و خانواده‌های بومی آسیب دیده از اقدام‌های تبعیض آمیز بودجه سیستم رفاهی کودکان و واگذاری کودکان بومی به خانواده‌های غیر بومی از سوی دولت کانادا را تایید کرد.

در این حکم آمده است «دولت کانادا مکررا گفته است که به دنبال مصالحه و حل و فصل است؛ اما با وجود گذشت مدت زمان طولانی از اجرای اقدام‌های توهین و تبعیض آمیز، اتفاقی نیفتاده و پیشنهادی مبنی بر احتمال وجود اقدام یا وسیله ای برای حل و فصل یافت نشده است.»

وکلای شاکیان می‌گویند اقدام‌های دولت فدرال منشور حقوق و آزادی‌ها را نقض کرده و سهل انگاری سیستماتیکی را نشان می‌دهد که در دادگاه‌ها ثابت نشده است.

این پرونده شامل تبعیض در ارائه بودجه سیستم رفاهی کودکان، جداسازی کودکان بومی و واگذاری مسئولیت آن‌ها به خانواده‌های غیر بومی از سوی دولت در سال های 1992 تا 2019 می‌شود.

مدیر اجرایی انجمن مراقبت از کودکان و خانواده ملل اول می‌گوید کودکان بومی امروزه سه برابر بیشتر از زمان فعالیت مدارس شبانه روزی تحت تبعیض قرار دارند.

وی افزود «با وجود این دولت برای مدارس شبانه روزی عذرخواهی کرده اما سیاست‌های تبعیض آمیز مشابه را با نام دیگری ادامه داده است.»

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *