رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نگرانی خانواده آسانژ درباره وضعیت موسس ویکی‎لیکس در زندان انگلیس

12:43 - 31 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۲۲۵۴۴
دسته بندی: حقوق بشر
اعضای خانواده جولیان آسانژ خواستار آزادی موسس ویکی‎لیکس از زندان انگلیس شدند.

خبرگزاری میزان - پدر و برادر جولیان آسانژ، از مقام‎های دولت آلمان خواستند تا در پرونده استرداد موسس ویکی‎لیکس میانجیگری کرده و از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بخواهند تا اتهامات علیه آسانژ را لغو کند.

«گابریل شیپتون»، برادر آسانژ، در یک کنفرانس مطبوعاتی در برلین، گفت: دولت آلمان باید نگرانی خود را در مورد این موضوع به بایدن اعلام کند و خواستار کنار گذاشتن آن شود.

دولت انگلیس روز جمعه گذشته با درخواست آمریکا برای استرداد آسانژ موافقت کرد؛ این موضوع خشم حامیان آسانژ را برانگیخت.

دستگاه قضایی آمریکا قصد دارد آسانژ را که به اتهام انتشار بیش از 700 هزار سند طبقه بندی شده در سال 2010 که فعالیت‎های نظامی و دیپلماتیک آمریکا به ویژه در عراق و افغانستان را فاش می‎کند، محاکمه کند.

بیشتر بخوانید:

وضعیت وخیم جولیان آسانژ در زندان امنیتی انگلیس

تایید حکم استرداد آسانژ از انگلیس به آمریکا

پیگرد قانونی آسانژ به یک موضوع عمومی اصلی برای آزادی رسانه ها در آمریکا تبدیل شده است چرا که حامیان موسس ویکی‎لیکس، واشنگتن را به تلاش برای جلوگیری از پوشش مسائل امنیتی متهم می‎کنند.

همچنین پدر و برادر آسانژ از آلمان خواستند از نفوذ خود در ناتو و نشست آتی گروه 7 در بایرن برای طرح این موضوع استفاده کند.

خانواده آسانژ قرار است روز سه شنبه در یک گروه پارلمانی آلمان که برای حمایت از آسانژ تشکیل شده است، شرکت کنند.

جولیان آسانژ از سال 2019 به دلیل نقض شرایط وثیقه در یک پرونده قبلی که در آن به تجاوز جنسی در سوئد متهم شده بود، در یک زندان با حداکثر امنیت در جنوب شرقی لندن نگهداری می شود.

آسانژ پیش از آن، برای جلوگیری از استرداد به سوئد، هفت سال را در سفارت اکوادور در لندن گذراند و پس از تغییر دولت در این کشور و از دست دادن حمایت دیپلماتیک، دستگیر شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *