واکنش واشنگتن به موضوع آمریکایی‌های بازداشت شده در اوکراین

9:00 - 01 تير 1401
کد خبر: ۴۳۲۳۸۲۰
وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور در تماس مستقیم با روسیه درباره آمریکایی‌های بازداشت شده در اوکراین است.

خبرگزاری میزان - روسیه عملیات نظامی خود را در اوکراین در فوریه گذشته، پس از آنکه جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک برای دفاع از خود در برابر نیروهای اوکراینی از این کشور درخواست کمک کردند، آغاز کرد.

به گزارش «اسپوتنیک»، نیروهای مسلح روسیه و نیروهای دونباس به پیشروی خود ادامه می‌دهند و مناطقی را در منطقه دونباس آزاد کرده‌اند.

ارتش روسیه طی یک عملیات برای غیرنظامی کردن اوکراین، کنترل منطقه «خرسون» در جنوب این کشور و بخشی از منطقه «زاپوروژیه» را به دست گرفته است.  

با این حال، نیروهای کی‌یف به گلوله باران مناطق مختلف در دونتسک و لوهانسک ادامه می‌دهند که به تلفات متعدد غیرنظامیان منجر  شده است.

تخلیه بیش از 2 میلیون نفر به روسیه

رئیس مرکز کنترل دفاع ملی روسیه گفت از زمان آغاز عملیات نظامی مسکو بیش از دو میلیون نفر از مناطق خطرناک جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک و اوکراین به روسیه تخلیه شده‌اند.

تحویل بیش از 35 هزار تن کمک‌های بشردوستانه به اوکراین

«میخائیل میزینتسف»، رئیس مرکز کنترل دفاع ملی روسیه، که همچنین فرماندهی ستاد هماهنگی واکنش بشردوستانه روسیه را بر عهده دارد، گفت که از 2 مارس (11 اسفند)، روسیه نزدیک به 35 هزار تن محموله‌های بشردوستانه به مردم اوکراین تحویل داده است.

آمریکا با روسیه مستقیم در تماس است

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور در تماس مستقیم با روسیه درباره آمریکایی‌های بازداشت شده در اوکراین است.

این در حالی است که «آناتولی آنتونوف»، سفیر روسیه در آمریکا به خبرنگاران، گفت «آمریکا با سفارت روسیه در واشنگتن در مورد آمریکایی های بازداشت شده تماسی نداشته است.»

تلاش آمریکا برای یافتن مسیرهای زمینی صادرات غلات از اوکراین

«جان کربی»، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا گفت که «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا با متحدان و شرکای خود در سراسر جهان برای یافتن مسیرهای زمینی صادرات غلات از اوکراین در بحبوحه عملیات نظامی روسیه کار می‌کند.

غیر فعال بودن کل صنعت پالایش نفت در اوکراین

«یوری ویترنکو»، مدیرعامل بزرگترین شرکت نفت و گاز اوکراین گفت که کل صنعت پالایش نفت در این کشور به دلیل درگیری‌های مداوم غیر فعال است.

انتهای پیام/


برچسب ها: اوکراین روسیه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *