آخرین وضعیت آب و هوا/ گرمای هوا و ورود گرد و خاک به کشور

10:31 - 02 تير 1401
کد خبر: ۴۳۲۶۰۳۶
دسته بندی: جامعه ، عمومی
کارشناس سازمان هواشناسی آخرین وضعیت آب‌وهوای کشور را اعلام کرد.

خبرگزاری میزان - پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در گزارشی رادیویی از رگبار باران و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و اردبیل خبر داد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: جمعه و شنبه در بخش‌هایی از البرز مرکزی و روز یکشنبه در شمال غرب کشور رگبار پراکنده و باران و گاهی رعب و برق را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: در سه روز آینده در جنوب کشور و بخش هایی از سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان و شرق هرمزگان به ویژه در ساعات بعد از شهر و شب‌ها، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی را خواهیم داشت.

طبق اعلام کارشناس هواشناسی گرد و خاک انتقالی از کشورهای همسایه به کاهش کیفیت هوا و دید در نوار غربی و جنوب کشور منجر می‌شود و این پدیده و بخش‌هایی از مرکز و دامنه جنوبی البرز هم می‌رسد.

گرمای هوا در هفته آینده نکته دیگری بود که کارشناس سازمان هواشناسی به آن اشاره کرد و توضیح داد، از روز شنبه تا دوشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر و بخش‌هایی از مرکز و نیمه شرقی هوا گرم می‌شود و این گرما را در هفته آینده بیشتر استان‌های کشور تجربه خواهند کرد.

بیشینه دمای پایتخت در امروز 35 درجه سانتی گراد خواهد بود و در بعد از ظهر احتمال باد و گرد و خاک در بخشی از نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *