دادستان آذربایجان شرقی در پی خطر احتمال ریزش ساختمانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز هشدار داد

11:02 - 02 تير 1401
کد خبر: ۴۳۲۶۰۵۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان شرقی در رابطه به با موضوعات مطرح شده در مورد خطرات ریزش احتمالی ساختمانی در مجموعه آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز هشدار داد.

خبرگزاری میزان - بابک محبوب علیلو با اشاره به وصول برخی اخبار و گزارش ها در روزهای اخیر راجع به احتمال ریزش ساختمانی در مجموعه آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز اظهار کرد: در راستای پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی و تهدیدات جانی و مالی ناشی از این امر به ویژه برای اساتید و دانشجویان آن دانشگاه شهردار کلانشهر تبریز، اداره کل راه و شهرسازی استان و سازمان نظام مهندسی استان باید اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به وقوع حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان افزود: در رابطه با چنین موضوعاتی افکار عمومی انتظار دارد مراجع متولی نسبت به انجام وظایف قانونی خود به صورت جدی و دقیق اقدام کنند.

دادستان مرکز آذربایجان شرقی تاکید کرد: این موضوع باید به قید فوری و با همکاری و الزام دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، توسط کارشناسان بررسی و در صورت تأیید وجود خطر ریزش در ساختمان مذکور، نسبت به رفع خطر و ایمن سازی مکان مورد نظر به نحو مقتضی اقدام و نتیجه اقدامات حداکثر تا یک هفته به این دادستانی منعکس شود.

وی بیان کرد: با عنایت به تأکیدات دادستان کل کشور و در راستای صیانت از حقوق عامه، با هرگونه اهمال و مسامحه در انجام وظایف قانونی مدیران و مسئولان ذیربط که منتهی به ورود خسارات و آسیب به شهروندان شود، بر اساس مقررات برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/


برچسب ها: ریزش ساختمان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *