رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری اردبیل:۴۶۰ نفر از محکومان جرایم مالی با کمک خیرین و ستاد دیه از زندان های استان آزاد شدند

0:05 - 03 تير 1401
کد خبر: ۴۳۲۷۲۳۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری اردبیل ضمن قدردانی از خیرین استان گفت:۴۶۰ نفر از محکومان جرایم مالی با کمک خیرین و ستاد دیه از زندان های استان آزاد شدند.

خبرگزاری میزان - مسئولان عالی قضایی دادگستری استان اردبیل با نماینده ولی فقیه در استان به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه دیدار کردند.

 در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین کثیرلو رئیس کل دادگستری استان اردبیل به ارایه گزارش اقدامات و عملکرد دادگستری این استان پرداخته و سپس برنامه های اولویت دار و آتی دستگاه قضایی استان را تشریح کرد.

وی با اشاره به سیاست ها و رویکردهای دستگاه قضایی استان، آسیب شناسی جرایم و آسیب های اجتماعی، روز  آمدن کردن و الکترونیکی کردن عملکرد دستگاه قضایی و اقدام بر اساس سند تحول قضایی را از مهمترین برنامه های آتی دادگستری استان برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو در ادامه با اشاره به عملکرد دادگستری استان اظهارکرد: با اتخاذ رویکرد استفاده از خدمات الکترونیک قضایی، دادگستری استان توانسته است بیش از ۹۶ درصد اوراق قضایی را به صورت الکترونیکی ابلاغ کند. همچنین در خصوص دفاع از حقوق عامه و صیانت از حقوق بیت المال در سایه تلاش های صورت گرفته در شورای حفظ حقوق بیت المال به منظور پیشگیری از وقوع جرم برای کلیه اراضی ملی و منابع طبیعی استان به میزان ۹۵۶ هزار هکتار یعنی ۵۵ درصد از کل اراضی استان سند تک برگی صادر شده است.

وی همچنین با قدردانی از خیرین استان گفت: در سال گذشته ۴۶۰ نفر از محکومان جرایم مالی و غیر عمد با کمک خیرین و ستاد دیه استان از زندان های استان آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل در پایان گفت: بر اساس ارزیابی های انجام گرفته از مرکز، در  شاخص های مختلف، مرکز توسعه حل اختلاف استان رتبه ۵ کشوری و در مجموع دادگستری استان در رتبه ۷ کشوری قرار دارد.

سپس آیت الله عاملی نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه  اردبیل با گرامیداشت هفته قوه قضاییه از اقدامات تشکیلات قضایی استان در تامین امنیت و گسترش عدالت در جامعه قدر دانی کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *