رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

 کاهش غلظت گرد و خاک/ هوا گرم‌تر می‌شود

10:16 - 03 تير 1401
کد خبر: ۴۳۲۷۴۱۷
یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

فریبا گودرزی در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز جمعه از غلظت گرد و غبار موجود در نیمه غربی، نواحی مرکزی و شرقی کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز کاسته می‌شود و طی امروز و فردا برای برخی نقاط استان‌های سیستان‌وبلوچستان، جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان، ارتفاعات البرز مرکزی، شمال اردبیل، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بیشتر در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود که در مناطق مستعد خیزش گردوخاک را به همراه دارد.

وی ضمن اشاره به اینکه انتظار همین شرایط جوی را طی روز یکشنبه در شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی داریم، ادامه داد: طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در بیشتر مناطق کشور شاهد جوی آرام و پایدار هستیم.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه از بعد از ظهر شنبه و طی روز یکشنبه مجددا شرایط برای خیزش گرد و خاک در کشور عراق مهیا می‌شود، افزود: این گرد و غبار به بخش‌هایی از نوار غربی کشور انتقال پیدا می‌کند و در این مناطق سبب کاهش کیفیت هوا می‌شود.

گودرزی با اشاره به اینکه از بعد از ظهر یکشنبه تا اواخر هفته در نیمه شرقی و مرکز کشور با وزش بادهای شدید و خیزش گردوخاک مواجه هستیم، اظهار کرد: تا اواسط هفته آینده در بیشتر مناطق کشور هوا گرم‌تر می‌شود.

وی در مورد آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران توضیح داد: امروز تهران آسمانی صاف همراه با وزش باد دارد و گاهی در آن وزش باد شدید رخ می‌دهد و بیشینه دمای پایتخت به 37 درجه بالای صفر می‌رسد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *