سازمان ملل: نظامیان اسرائیلی به سمت شیرین ابوعاقله شلیک کرده‌اند

15:24 - 03 تير 1401
کد خبر: ۴۳۲۷۹۴۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل تایید کرد که نظامیان رژیم صهیونیستی به سمت شیرین ابوعاقله شلیک کرده و وی را به شهادت رسانده‌اند.

خبرگزاری میزان – کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل هدف قرار گرفتن «شیرین ابوعاقله»، خبرنگار شبکه الجزیره، از سوی نظامیان صهیونیست را تایید کرد.

به گزارش «الحزیره»، کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل می‌گوید «نتایج نشان داد که شیرین ابوعاقله بر اثر شلیک گلوله از سمت نیروهای اسرائیلی کشته شده است.»

این نهاد سازمان ملل خواستار تحقیق درباره شهادت «ابوعاقله» شده و تاکید کرد « ما از اسرائیل می‌خواهیم که تحقیقات جنایی در مورد مرگ شیرین ابوعاقله انجام دهد.»

تحقیقات چندین نهاد و رسانه تاکنون تایید کرده که نظامیان رژیم صهیونیستی خبرنگار شبکه الجزیره را به شهادت رسانده‌اند؛ تحقیقات «نیویورک تایمز» نشان می‌دهد گلوله‌ای که «ابوعاقله» را به شهادت رساند، از محل تقریبی حضور کاروان نظامی رژیم صهیونیستی شلیک شده است.

شواهد بررسی شده نشان می‌دهد که در هنگام تیراندازی به «ابوعاقله» هیچ فلسطینی مسلحی در نزدیکی او حضور نداشته است.

شبکه «الجزیره» مستندی درباره گلوله‌ای که شهادت «ابوعاقله»، خبرنگار فلسطینی این شبکه را رقم زد، پخش کرد.

این گلوله ۵.۵۶ میلیمتری طراحی شده و ساخت آمریکا بود که از M4 به عنوان اسلحه معمول در ارتش رژیم صهیونیستی، به سمت خبرنگار فلسطینی «الجزیره» شلیک شد.

آمریکا در سال ۲۰۱۵ درصدد محدود کردن فروش این نوع گلوله به غیرنظامیان در خاک خود بود؛ زیرا این نوع گلوله تهدیدی برای افسران مجری قانون است که لباس زرهی به تن دارند.

تجزیه و تحلیل شبکه الجزیره نشان می‌دهد بر اساس نظرات کارشناسان نظامی، گلوله مورد استفاده در ترور شیرین ابوعاقله از نوع ضد زرهی بوده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *