واشنگتن پست: اعتماد عمومی به دیوان عالی آمریکا به پایین ترین سطح تاریخی خود رسید

11:06 - 05 تير 1401
کد خبر: ۴۳۳۱۰۰۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
احکام صادره از سوی دیوان عالی آمریکا سبب شده تا اعتماد عمومی به آن کاهش یافته و بحران مشروعیت حکومتی به وجود بیاید.

خبرگزاری میزان - «مکس بوت»، ستون‌نویس «واشنگتن پست»، عضو ارشد شورای روابط خارجی و نویسنده کتاب «راهی که طی نشده است: ادوارد لانزدیل و تراژدی آمریکایی در ویتنام»، می‌گوید که احکام دیوان عالی آمریکا نشان دهنده ظلم و ستم اقلیت‌ها در این کشور است.

«بوت» در یادداشت خود که در «واشنگتن پست» منتشر شد، تاکید کرده است که مردم این کشور تحت نام ادعایی دموکراسی زیر سلطه استبداد اقلیت‌ها زندگی می‌کنند؛ مصادیق زیادی از این امر وجود دارند که تازه ترین آن حکم جدید دیوان عالی در مورد کنترل اسلحه است.

وی با اشاره به این که پس از تیراندازی مرگبار در مدرسه ابتدایی در ایالت «تگزاس»، به یک نظرسنجی استناد کرد که براساس آن 65 درصد آمریکایی‌ها خواهان کنترل شدیدتر اسلحه هستند و فقط 28 درصد با این امر مخالفند.

با وجود این، اکثریت تندرو راستگرای دیوان عالی قانون «نیویورک» را که به تازگی مطرح شده و گرفتن مجوز اسلحه را دشوار می‌کرد، رد کرد.

«بوت» در ادامه آورده است، دیوان عالی آمریکا هیچ تعهدی برای تبعیت از اراده مردمی ندارد و قضات دیوان بر قرائت‌های مشکوک تاریخ حقوقی تکیه می‌کنند که توسط بسیاری از محققین به چالش کشیده شده است.

از دیدگاه این عضو ارشد شورای روابط خارجی آمریکا، نظام سیاسی منحرف این کشور به یک اقلیت راستگرا اجازه ربودن قانون را می‌دهد؛ اعتماد عمومی به دیوان عالی به پایین‌ترین سطح تاریخی خود یعنی 25 درصد رسیده است و دلایل خوبی برای این روند نزولی وجود دارد.

«بوت» در پایان آورده است «ما در حال تجربه بحران مشروعیت حکومتی که توسط استبداد اقلیت به وجود آمده است، هستیم که به زودی ممکن است خیلی بدتر شود.»

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا حقوق بشر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *