رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه: سرعت ارائه خدمات الکترونیک افزایش یافت/افتتاح مراکز داده در 5 استان کشور

18:51 - 05 تير 1401
کد خبر: ۴۳۳۲۶۴۰
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه از افتتاح 5 مرکز داده در 5 استان کشور خبر داد و گفت: با این اقدام سرعت ارائه خدمات الکترونیک افزایش یافت.

محمد کاظمی فرد در گفت‌وگو با میزان از افتتاح داده در 5 استان خراسان شمالی،خراسان جنوبی،سیستان و بلوچستان،کهگیلیویه و بویر احمد و آذربایجان شرقی خبر داد و گفت:فناوری اطلاعات یکسری  قواعد و اصول دارد. یکی از مهم ترین  قواعدآن،پایداری در ارایه خدمات است تا یک خدمت به صورت 24 ساعته ارایه شود. این موضوع نیازمند ارکانی است. یکی ازاصلی ترین ارکان آن ایجاد پایداری و خدمات بی وقفه و 24 ساعته است.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه ادامه داد: مراکز داده باید دارای استاندارد هایی باشند و این استانداردها باید به روز شوند.با همین هدف ما اقدام به به روز کردن مراکز داده مان کرده ایم.این را هم باید مورد تاکید قرار دهم که این 5 استان علاوه بر استان هایی است که مراکز داده شان به روز است.این اقدام که نتیجه یک کار جهادی است با تلاش متخصصان متعهد مان شکل گرفته است و روند آن ادامه دار خواهد بود.

وی با بیان اینکه امید داریم تمام مراکز باقی مانده در سراسر کشور تا پایان سال به روز شوند تاکید کرد:تمام فرایندهای قضایی که مبتنی بر الکترونیک است ازجمله ثبت یک دادخواست،ثبت شکواییه،اوقات جلسه رسیدگی، دادرسی آنلاین، دادرسی الکترونیک زندانیان، تجدید نظر، ابلاغ الکترونیک باید به صورت 24 ساعته قابل ارائه باشد و پاسخگو باشیم. این مراکز داده دربالاترین سطوح قرار دارد و باعث می شود قطعی های جزیی از بین رفته و روند سرعت دهی  و خدامات دهی به مردم بیشتر شود.

در  این مراسم  معاون زیرساخت مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه و تعدادی از مدیران عالی این مرکز حضورداشتند.همچنین در این مراسم معاونان دادگستری ۵ استان به ارائه دیدگاه و نظریات خود پرداختند و دیگر دادگستری های کشور نیز به صورت برخط شاهد افتتاح مراکز داده این ۵استان بودند.

انتهای پیام/