رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نقش آمریکا در وقوع جنایات جنگی ائتلاف عربستان در یمن

9:01 - 06 تير 1401
کد خبر: ۴۳۳۲۹۴۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
آمریکا به طور یقین شریک جنایاتی است که ائتلاف عربستان در یمن مرتکب شده است.

خبرگزاری میزان - درگیری طولانی در یمن تقریباً یک چهارم میلیون نفر را به طور مستقیم یا غیرمستقیم به دلیل غذا، مراقبت های بهداشتی و زیرساخت های ناکافی کشته است.

به گزارش «واشنگتن پست»، این شامل حملات غیرقانونی پی در پی به خانه‌ها، بیمارستان‌ها، مدارس و پل‌ها و دیگر زیرساخت‌های غیرنظامی از سوی ائتلاف عربستان است.

حملات ائتلاف عربستان بیش از 4 میلیون نفر را از خانه‌های خود آواره کرده است؛ ناامنی غذایی در حال افزایش است.

آمریکا از ائتلاف به سرکردگی عربستان و امارات حمایت سیاسی ‌می‌کند؛ به ویژه با محافظت از این ائتلاف در برابر انتقاد و محکومیت‌های جهانی.

از سال 2015، در حالی که ائتلاف عربستان کمپین‌های بمباران هوایی خود را ادامه می‌دهد، آمریکا میلیاردها دلار تسلیحات، آموزش و پشتیبانی لجستیکی از جمله سوخت‌گیری هوایی به عربستان سعودی و امارات ارائه کرده است.

دیده‌بان حقوق بشر استفاده ائتلاف از تسلیحات ساخت آمریکا را در دستکم ده‌ها حمله غیرقانونی بر اساس قوانین جنگ مستند کرده است.

بر اساس گزارش پروژه داده یمن، در حالی که توجه‌ها به عملیات نظامی روسیه به اوکراین در اوایل سال جاری متمرکز شد، ائتلاف به سرکردگی عربستان بیش از 150 حمله هوایی به اهداف غیرنظامی در یمن از جمله خانه‌ها، بیمارستان‌ها و برج‌های ارتباطی انجام داد.

این جدیدترین افزایش بمباران در طول یک جنگ داخلی شدید و اغلب نادیده گرفته شده بود که زندگی غیرنظامیان یمنی را برای بخش عمده‌ای از یک دهه به هم ریخته و یکی از شدیدترین بحران‌های بشردوستانه در جهان را ایجاد کرده است.

سازمان ملل می‌گوید که صدها هزار نفر بر اثر جنگ یا پیامدهای غیرمستقیم آن مانند گرسنگی جان خود را از دست داده‌اند.

شواهد فزاینده نشان می‌دهد که ائتلاف عربستان همچنان به نقض جدی قوانین بین‌المللی حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین‌المللی ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/


برچسب ها: یمن عربستان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *