تأكيد رئيس سازمان قضايی نيروهای مسلح بر حفظ جنبه تربيتی و اصلاحی زندان/ حجت الاسلام و المسلمين احمد رضا پورخاقان: نوع نگاه به زندانی آزاد شده می‌تواند وی را اصلاح کند

20:41 - 06 تير 1401
کد خبر: ۴۳۳۴۷۰۵
رئيس سازمان قضايی نيروهای مسلح از ندامتگاه مركزی دژبان كل سپاه بازديد كرد.

خبرگزاری میزان - به مناسبت هفته قوه قضاييه، حجت الاسلام و المسلمین احمد رضا پورخاقان رئيس سازمان قضايی نيروهای مسلح به همراه بيگ مرادی معاون نظارت و بازرسی، حجت الاسلام و المسلمین صالحی دادستان نظامی تهران، كاوه قاضی دادسرای نظامی تهران و سيد محمود علوی قاضی ناظر زندان از ندامتگاه مركزی دژبان كل سپاه بازديد كردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان رئيس سازمان قضايی نيروهای مسلح در اين بازديد با تأكيد بر حفظ جنبه تربيتی زندان برای اصلاح زندانيان، بیان کرد: زندان مانند بیمارستان است که بستری شدن بیمار در آن موجب درمان می‌شود اما تفاوت‌ بزرگ کار شما با پزشک آن است که در بیمارستان بیمار از پزشک و پرستار می‌خواهد تا وی را درمان کنند و از جراحی و آمپول و ... استقبال می‌کند

وی افزود: اما زندانی معمولا حاضر به حضور در زندان نیست و كار زندانبانی كار بسيار سختی است چون مخاطب وی كسی است که معمولاً نمی‌داند بیمار است و زندان درمانگاهش است، لذا بايد به گونه‌ای فضا را ايجاد كنيم كه جنبه تربيتی زندان حفظ شده و مجازات باعث اصلاح فرد شود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه جدا شدن فرد از خانواده خود يک نوع مجازات است، تصریح کرد: رفتار و برخوردها بايد به گونه‌ای باشد تا زندانی زمانی که آزاد می‌شود، نگاهش به دستگاه قضايی تغيير كرده باشد.

وی افزود: درست است كه اين فرد زندانی است لکن هر اتهامی كه متوجه اوست باید به عنوان يک مهمان به او نگاه كنيم، چرا که اين نوع دیدگاه است که می‌تواند آرام آرام فرد را اصلاح كند.

حجت الاسلام و المسلمين پورخاقان با بيان اينكه خانواده زندانی بيشترين آسيب را از زندانی كردن محکوم می‌بيند اظهار کرد: برخی از مددجویان که براساس مقررات جرم آن‌ها طوری است که می‌توانند از پابند الكترونيكی استفاده كنند، باید در اسرع وقت در این خصوص اقدام شود تا خانواده آن‌ها كمتر دچار آسيب شود.

گفتنی است که رئيس سازمان قضايی نيروهای مسلح در بازدید از بند نظامیان با مددجویان از نزدیک صحبت کرد و در جريان مسائل و درخواست‌های آن‌ها قرار گرفت و پس از آن از كارگاه حرفه آموزی، سالن ورزشی، غذا خوری، نمازخانه و... اين ندامتگاه نيز بازديد كرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: قوه قضائیه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *