«اسرار نهضت امام حسین(ع)» روانه بازار نشر شد

10:00 - 07 تير 1401
کد خبر: ۴۳۳۵۱۶۰
کتاب اسرار نهضت امام حسین(ع) با عنوان «الدعوه الحسینیه الی نصره الشریعه الاسلامیه» در 272 صفحه به چاپ رسید.

خبرگزاری میزان - کتاب «اسرار نهضت امام حسین(ع)» با عنوان «الدعوه الحسینیه الی نصره الشریعه الاسلامیه» اثر آیت الله محمدرضا کلباسی اشتری و تدوین عبدالجواد فلاطوری و تصحیح و تحقیق آیت الله احمد کلباسی اشتری به همت مؤسسه بوستان کتاب در 272 صفحه منتشر شد.

کتاب اسرار نهضت امام حسین(ع)، اثری است گرانسنگ در بیان نکته هایی از تاریخ نهضت امام حسین(ع) و تحلیل قسمت هایی از آن با استناد به آیات قرآن کریم و احادیث اهل بیت(ع) ست که مؤلف در این اثر درس های عبرت آموز قیام عاشورا را تبیین کرده و تلاش دارد نوع نگرش مردم به این واقعه بزرگ را با بصیرت همراه کند.

اسرار نهضت امام حسین(ع)

مؤلف در جای جای کتاب ها و رسائل خود همواره بر استفاده همزمان از معارف وحیانی و آموزه های عقلی تأکید داشته است، تا اندیشه های دینی را به شکل جامع و علمی تبیین نماید.

محقق کتاب اسرار نهضت امام حسین(ع) اسرار نهضت امام حسین(ع) در تصحیح و تحقیق اثر مذکور، تمام آیات و روایات و شواهد مختلف را اعراب گذاری، مأخذیابی و ترجمه کرده است.

ساختار اثر

کتاب اسرار نهضت امام حسین(ع) در قالب 25 تقریر تألیف شده است؛ از جمله عناوین این تقریرها می توان به قیام امام حسین(ع)، آثار قیام، دردهای حسین(ع)، علت عزیمت حسین(ع) به مکه، نتیجه و پایان کارِ مُسلم، اقدامات جنگی، جغرافی کربلا، روحیه یاران حسین(ع)، آرایش جنگی حسین(ع)، مواعظ حسینی و مصادیق حقیقت اشاره کرد.

برشی از اثر

علت عزیمت امام حسین (ع) به مکه

نخستین علتی که موجب انتخاب مکه بود، همانا مصون بودن آن بود از کلیه تعرّضات و اعتدائات؛ چه به نصّ صریح قرآن و شارع مقدس هیچ کس حق نداشت در حرم الهی جنگ و خون ریزی یا ایجاد فتنه کند؛ و حسین (ع) می خواست از این خاصیت مکه بهره برده، تا موقع لازم، در آنجا تحصن کرده و خود را از شرّ بنی امیه در پناه بدارد.

دومین سببی که حسین(ع) را به مکه کشید، نزدیکی موسم حج و استفاده از مجمع بزرگ و همگانی فِرَق مسلمانان و شناساندن خود به آنها بود. در این قسمت هم حسین(ع) تا ممکن بود موفق شد؛ و به واسطه بروز مکارم اخلاق و نشر فضایل و معارف حقه و تعلیم علوم و مبادی اسلامی به کلیه ساکنین و آیندگان و روندگان خانه خدا، چنان که اندک زمانی جذب قلوب کرد که صیتِ حکومت و بزرگواری و مراتب فضل و دینداری اش در همه طرف پیچیده، و کم کم این اندیشه در مغز ها راه می یافت که خوب است به جای یزید فاجر فاسق، فرزند زهرا(س) انتخاب شود.

اسرار نهضت امام حسین(ع)

اندک اندک این زمزمه از محیط مکه به خارج سرایت کرده و به عراقین رسید و آنها را که از قدیم به دوستی آل علی(ع)، معروف و مشتهر و به دستگاه اموی بدبین بودند بر انگیخت تا در این موضوع پیش قدم شده، و افتخار این اقدام با عظمت خدا پسندانه را بهره خود سازند. همین اندیشه و نظایر آن در سایر مکان ها ایجاد گردیده، امویان را بیش از پیش متوجه حسین(ع) و اقدامات او می کرد.

علاقه مندان برای خرید اینترنتی این کتاب می توانند به نشانی اینترنتی www.bustaneketab.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *