109 دستگاه ماینر غیر مجاز کشف و جمع آوری شد

12:39 - 08 تير 1401
کد خبر: ۴۳۳۷۷۱۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
با تلاش‌هاي صورت گرفته توسط پرسنل صنعت برق و گزارش‌هاي مردمي، 109 مركز غيرمجاز استخراج رمز ارز، كشف و جمع‌آوري شده است.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، با تلاش‌هاي صورت گرفته توسط پرسنل صنعت برق و گزارش‌هاي مردمي، 109 مركز غيرمجاز استخراج رمز ارز، كشف و جمع‌آوري شده که نکته قابل توجه در این موضوع، افزايش تاثير گزارش‌هاي مردمي در كشف مراكز غيرمجاز بوده که نشان دهنده حساسیت مردم در این زمینه است.

از اين تعداد مراكز غيرمجاز، 109 دستگاه ماينر با ظرفيت مصرفي 1345 كيلووات كشف شده که بخش عمده‌ای از کشفیات مربوط به پنج استان کشور بوده است.


بر پايه اين گزارش، 43 درصد از اين كشفيات توسط گزارش‌هاي مردمي، 32 درصد از طريق بازرسي‌هاي محلي و 25 درصد با ساير روش‌ها انجام شده که در گزارش پیشین، سهم گزارش‌هاي مردمي از اين كشفيات، حدود 19 درصد بوده و بخش عمده‌ای از كشفيات مربوط به استان‌هاي خراسان رضوی، تهران، خوزستان، اصفهان و آذربایجان شرقی است.
بر اساس اين گزارش، در مجموع تاكنون 7 هزار و 207 مركز غيرمجاز استخراج رمز ارز كشف و تعداد 234 هزار و 113 جمع‌آوري شده است.


هر دستگاه استخراج بيت كوين (ماينر) به صورت متوسط توان مصرفي به اندازه پنج يخچال 20 فوت و چهار كولر آبي دارد و به همين دليل استخراج‌هاي غيرمجاز به دليل ايجاد اختلال در شبكه توزيع، مي‌تواند باعث بروز آسيب به وسايل برقي شهروندان شود.


هموطنان مي‌توانند در صورت مشاهده تخلف، موارد را از طريق سامانه اينترنتي سمات به آدرس https://www.tavanir.org.ir/samaat و يا اپليكيشين برق من گزارش كنند كه پس از بررسي و صحت سنجي گزارش، به افشاكنندگان پاداش نقدي تعلق مي‌گيرد و اطلاعات افشاكنندگان (سوت زنان) محرمانه باقي مي‌ماند.


اين گزارش حاکی است، انجام مانورهاي شناسايي و جمع‌آوري مراكز رمز ارزهاي غيرمجاز، انجام بازرسي‌هاي محلي و موردي به منظور شناسايي و جمع‌آوري مراكز غيرمجاز، استفاده از گزارش‌هاي مردمي در خصوص شناسايي اين مراكز غيرمجاز، ايجاد امكان دريافت گزارش مردمي از طريق اپليكيشن برق من، استفاده از روش‌هاي فني براي كشف مراكز غيرمجاز استخراج رمز ارز، هماهنگي با پليس امنيت اقتصادي ناجا و هماهنگي با دادستاني كل كشور اهم اقدامات انجام شده براي جمع‌آوري مراكز غيرقانوني استخراج رمز ارزها است.


رمز ارز گونه‌اي پول ديجيتال است كه در آن توليد واحد پول و تاييد اصالت تراكنش پول با استفاده از الگوريتم‌هاي رمز گذاري كنترل شده و معمولا به طور نامتمركز بدون وابسته به يك بانك مركزي كار مي‌كند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *