توصیف یک پناهجو از حادثه ملیا؛ پناهجویان در مرز اسپانیا در حمام خون گرفتار شدند

9:22 - 10 تير 1401
کد خبر: ۴۳۳۹۹۳۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
یک پناهجو که شاهد درگیری میان پناهجویان و پلیس اسپانیا در مرز این کشور با مراکش بود، می‌گوید که این حادثه حمام خون به راه انداخت.

خبرگزاری میزان – با وجود گذشت چند روز از حادثه مرگبار مهاجرتی در مرز مراکش و اسپانیا، هنوز آمار دقیقی از شمار قربانیان وجود ندارد؛ در حالی که آمار رسمی مراکش شمار تلفات را 23 نفر اعلام می‌کند، گروه‌های حقوق بشری شمار قربانیان را بیش از 37 نفر اعلام کرد.

به گزارش «گاردین»، یک پناهجوی حاضر در درگیری میان پناهجویان و پلیس اسپانیا در توصیف آن لحظات می‌گوید «وحشتناک بود؛ واقعا یک حمام خون به راه افتاده بود؛ افراد زیادی کشته و مجروح شدند.»

در حالی که تلویزیون رسمی مراکش شمار قربانیان را 23 نفر اعلام کرد، گروه‌های حقوق بشری می‌گویند که تعداد کشته شدگان احتمالا بیشتر از این رقم است.

گروه حقوق بشری « Walking Borders» مرگ 37 پناهجو را تایید کرد.

«پدرو سانچز»، نخست وزیر اسپانیا از حادثه مذکور به عنوان «حمله خشونت آمیز به تمامیت ارضی اسپانیا» یاد کرده و «مافیاهای قاچاق انسان» را مقصر این حادثه خواند.

پناهجویان حاضر در روز حادثه این ادعاها را رد کرده و می‌گویند «ما پولی نداریم به مافیا بپردازیم؛ ما خودمان را سازماندهی می‌کنیم.»

 آن‌ها می‌گویند که هنوز آمار درستی از دوستان کشته و زخمی شده خود ندارند و ترومای ناشی از حادثه آنان را آزار می‌دهد تا جایی که برخی از آن‌ها حتی نمی‌توانند بخوابند.

در پی بروز فاجعه «ملیا» بیش از 50 گروه خواستار انجام تحقیقات شدند؛ در میان آن‌ها گروهی متشکل از حدود 50 مهاجر و پناهجو که در ماه‌های اخیر به «ملیا» رفته بودند، وجود دارد.

انتشار تصاویر مرگبار از حادثه مرزی «ملیا» در روزهای اخیر باعث حیرت شد.

انجمن حقوق بشر مراکش، مقام‌های این کشور را به تلاش برای سرپوش گذاشتن بر مرگ‌ها محکوم و تاکید کرد که شش روز پس از بروز فاجعه هنوز هیچ کالبدشکافی و تلاشی برای شناسایی قربانیان انجام نشده است.

دیده بان حقوق بشر گفت «تکرار حادثه ملیا تقریبا اجتناب ناپذیر است؛ مگر این که در سیاست‌های مهاجرتی اتحادیه اروپا که در حال حاضر مبتنی بر بازدارندگی، برون‌سپاری و اخراج است، تغییراتی به وجود بیاید.»

انتهای پیام/


برچسب ها: حقوق بشر اسپانیا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *