عدم دسترسی ده‌ها میلیون آمریکایی به آب لوله کشی و سرویس بهداشتی

10:43 - 10 تير 1401
کد خبر: ۴۳۳۹۹۹۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
ده‌ها میلیون آمریکا از دسترسی به آب آشامیدنی و سرویس بهداشتی در منازل خود محروم هستند.

خبرگزاری میزان – دسترسی به آب لوله کشی در آمریکا به چالشی جدی برای شمار قابل توجهی از شهروندان این کشور به ویژه رنگین پوستان تبدیل شده است.

به گزارش « weirtondailytimes و استار»، براساس گزارش‌های اخیرا منتشر شده، تامین آب لوله کشی برای بسیاری از مردم آمریکا یک مشکل است.

براساس اعلام «دیگ دیپ»، سازمان خیریه در «لس آنجلس»، بیش از 2.2 میلیون نفر از مردم آمریکا هنوز در خانه‌های خود آب لوله کشی ندارند و ده‌ها میلیون نفر دیگر بدون دسترسی به سرویس بهداشتی کافی زندگی می‌کنند.

 میلیون‌ها نفری که تحت تاثیر شکاف دسترسی به آب لوله کشی قرار می گیرند عمدتا از جوامع رنگین پوست، قبایل بومی، مهاجران و افراد کم درآمد هستند؛ به نحوی که احتمال عدم دسترسی خانواده‌های بومی به آب لوله کشی 19 برابر بیشتر از عدم دسترسی خانواده‌های سفیدپوست به آب لوله کشی است.

این میزان برای خانواده‌های سیاهپوست و لاتین تبار دو برابر بیشتر است.

 مدیر اجرایی «دیگ دیپ» می‌گوید «این افراد مقدار قابل توجهی از درآمد ماهانه خود را صرف تامین آب برای زنده ماندن می‌کنند؛ عدم دسترسی به آب آشامیدنی سالم مشکلات بهداشتی متعددی مانند دیابت و مشکلات سلامت روان را برای آن‌ها رقم می‌زند.»

 به گفته وی، شکاف دسترسی به آب در جوامع هر 50 ایالت آمریکا تاثیر می‌گذارد؛ اما بیشترین تاثیرات در سطح روستایی دیده می‌شود.

عدم دسترسی میلیون‌ها آمریکایی به آب آشامیدنی یا سرویس بهداشتی در منازل، سالانه 8.58 میلیارد دلار هزینه برای اقتصاد آمریکا ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *