رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بیش از 9 هزار پرونده مسن دادگستری بهارستان در سال گذشته مختومه شد

12:53 - 10 تير 1401
کد خبر: ۴۳۴۰۱۷۰
رئیس دادگستری شهرستان بهارستان گفت: از اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ دادگستری شهرستان بهارستان علاوه بر ۹هزار و ۲۰۰ پرنده مسن و جاری، ۱۳۲ هزار پرونده ورودی تعیین تکلیف شد.

خبرگزاری میزان _ هاشم امامی با تاکید بر حفظ و صیانت از آبروی آحاد مردم، بیان کرد: آزادی بیان و اندیشه نباید باعث تضعیف اقشار و مردم و تخریب را به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به وجود 9 هزار و 200 فقره پرونده مانده در دادگستری بهارستان، گفت: پرونده‌های صلح و سازش در سال گذشته 12 درصد بود و برای ارتقای فرهنگ‌ صلح و سازش در اختلافات و توصیه‌های شرعی، اولین مجمع صلح یاران با حضور معتمدان راه اندازی و آغاز به‌کار کرد که منجر به سازش 50 درصدی پرونده‌ها در شهرستان بهارستان شده است.

رئیس دادگستری شهرستان بهارستان با بیان ‌اینکه بالغ بر 142 هزار پرونده بعلاوه پرونده قبلی در بهارستان رسیدگی شده است، تصریح کرد: اختلافات ملکی، سرقت، ضرب و جرح و دعوی خانوادگی بیشترین حجم پرونده‌ها را شهرستان بهارستان تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه 66 درصد پرونده‌های مانده در دادگستری بهارستان تعیین تکلیف و مختونه شده است، گفت: نرخ رسیدگی به پرونده‌ها در دادگستری به 115 درصد افزایش یافته است و رسیدگی به پرونده‌ها در بهارستان شبانه‌روزی است.

امامی ادامه داد: رسیدگی به پرونده‌های کثیرالاشاکی انجام و رأی آن‌ها صادر شده است و جزئیات این پرونده‌ها پس از تأیید دادگاه تجدیدنظر رسانه‌ای خواهد شد.

بیشتر بخوانید

۴ هزارو ۷۰۵ پرونده قضایی در سیرجان به صلح و سازش ختم شد

وی افزود: رسیدگی به پرونده‌های تعاونی‌های مسکن در شهرستان بهارستان در مراجع قضایی مجدانه پیگیری می‌شود که پرونده برخی از این تعاونی‌ها رسیدگی و تعیین تکلیف شده است‌.

رئیس دادگستری شهرستان بهارستان با بیان اینکه فساد ستیزی در شهرستان و ادارات ادامه دارد، گفت: هیچگونه حاشیه امنی برای مفسدان در شهرستان وجود ندارد و شوراهای شهر و روستا بدانند عملکردشان رصد و در صورت احراز تخلف برخورد قاطعی با آن‌ها خواهد شد.

وی با بیان اینکه فلسفه وجودی شورای حل اختلاف صلح و سازش است، گغت: در خردادماه امسال، ۶۸۱ پرونده در شورای حل اختلاف منجر به صلح سازش شده و سعی داریم با استفاده از ظرفیت ریش سفیدان و استفاده از ظرفیت‌های مردمی، پرونده‌ها را به سمت صلح و‌سازش پیش ببریم.

امامی اظهار کرد: از اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ دادگستری شهرستان بهارستان علاوه بر ۹هزار و ۲۰۰ پرنده مسن و جاری، ۱۳۲ هزار پرونده ورودی تعیین تکلیف شد.

رئیس دادگستری شهرستان بهارستان تصریح کرد: بر اساس سند تحول قضایی که این سند در تاریخ قضایی کشور بی نظیر است و مهمترین هدف این سند خدمت به مردم تلقی‌می‌شود، به بررسی مشکلات و آسیب شناسی مشکلات بهارستان پرداختیم تا به نحوه مطلوب به شهروندان خدمات لازم ارائه شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *