بیش از ۹۱ درصد از زائران ایرانی به سرزمین وحی وارد شدند

12:21 - 10 تير 1401
کد خبر: ۴۳۴۰۱۸۲
رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد: تعداد زائران و عوامل وارد شده به عربستان تا بامداد امروز به بیش از ۳۶ هزار نفر رسید که بیش از ۹۱ درصد از مجموع زائران ایرانی حج ابراهیمی امسال است.

خبرگزاری میزان - خبرگزاری صداوسیما نوشت: سید صادق حسینی گفت: تعداد زائران و عوامل وارد شده به عربستان دیشب به ۳۶ هزار و ۱۷۹ نفر رسید که بیش از ۹۱ درصد از مجموع ۳۹ هزار ۶۰۰ زائر ایرانی است که امسال در مراسم حج حضور دارند.


وی افزود: همچنین براساس اطلاعیه ستاد مکه مکرمه تا بامداد امروز بیش از ۲۸ هزار زائر ایرانی در مکه مکرمه اقامت دارند.


رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: دیروز ۹ کاروان با هزار و ۷۰ زائر بیت الله الحرام از طریق فرودگاه جده وارد عربستان و پس از احرام بستن در میقات جحفه راهی مکه مکرمه شدند.


حسینی گفت: همچنین ۱۰ کاروان با هزار و ۲۱۵ زائر پس از زیارت مرقد مطهر نبی اکرم (ص) و ائمه بقیع (ع)، در مسجد شجره احرام بسته و از مدینه منوره راهی مکه مکرمه شدند.


ستاد مدینه منوره هم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با خروج تعدادی دیگر از کاروان‌های زائران کشورمان به سمت مکه مکرمه، تعداد زائران ایرانی در شهر پیامبر دیشب به ۴ هزار و ۶۲۷ نفر رسید.


وی اضافه کرد: بر اساس این اطلاعیه در مجموع با ۸۹ پرواز ۲۰ هزار و ۳۲۰ زائر وارد فرودگاه مدینه شدند که از این تعداد تاکنون بیش از ۱۵ هزار و ۶۹۰ نفر در قالب ۱۲۲ کاروان به مکه رفتند.


رئیس سازمان حج و زیارت گفت: همچنین بیش از ۱۶ هزارو ۵۰۰ زائر ایرانی در مدینه تاکنون به زیارت روضه رضوان مشرف شده و ۱۸ هزار و ۴۵۷ نفر نیز زیارت دوره را انجام داده اند.


حسینی در پایان گفت: آخرین گروه زائران ایرانی بامداد دوشنبه ۱۳ تیر وارد فرودگاه جده می‌شوند و همچنین همه زائران مدینه قبل تا دوشنبه مدینه را ترک و وارد مکه مکرمه می‌شوند.

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *