واکنش نماینده مجلس به درگیری دبیر و پولادگر/ قاضی‌زاده هاشمی: وزیر ورزش باید قوی‌تر از این ظاهر شود

12:43 - 10 تير 1401
کد خبر: ۴۳۴۰۲۲۱
نماینده مجلس شورای اسلامی به ماجرای درگیری رئیس فدراسیون کشتی و معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش واکنش نشان داد.

خبرگزاری میزان - احسان قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مجلس شورای اسلامی که مهمان برنامه «ورزشگاه» بود، در واکنش به درگیری به وجود آمده بین رئیس فدراسیون کشتی و معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش صحبت‌هایی انجام داد که گزیده آن را در زیر می‌خوانید.

*انتظارمان این بود که وزیر ورزش و معاون حوزه پارلمانی وزارت، معاونت قهرمانی را در این باره توجیه می‌کردند. ما یک بودجه داریم و سهم نداریم. وقتی قانون تصویب و ابلاغ می‌شود، برای کل کشور است و تقسیم میان دولت و مجلس ندارد. اعتبار وزارت ورزش 630 میلیارد تومان است.

*یک اعتبار خاص به‌عنوان پاداش برای 30 فدراسیون در نظر گرفتیم و اعتبار وزارت ورزش 945 میلیارد تومان به‌عنوان بودجه کمک به فدراسیون‌های ورزشی شد. از این مبلغ 315 میلیارد را به نام فدراسیون‌‌های خاص قرار دادیم. کشتی ورزش اول و مدال‌آورترین رشته ماست. این فدراسیون در طول سال اعزام‌های زیادی دارد و بعضی از آن‌ها مسابقات رنکینگ‌دار محسوب می‌شوند.

*اینکه اظهار شود که چون از مجلس اعتبار گرفتید، من بودجه نمی‌دهم، جنبه طنز دارد. ما همچنین به سایر فدراسیون‌ها گفتیم که امسال شاخص‌ها را بالا ببرید، خوب کار کنید و نتایج آسیایی و جهانی بگیرید، ما سال آینده هم این مبالغ را می‌پردازیم. ما به خیلی از فدراسیون‌ها حق می‌دهیم و این قول را هم می‌دهیم که این بودجه را سال آینده قوی‌تر ببینیم.

*80 میلیارد تومان برای کمیته المپیک و 40 میلیارد برای کمیته پارالمپیک در نظر گرفتیم. به هر حال خرج اعزام‌ها سنگین و هزینه‌ها بالاست، اما نباید بگوییم که دولت پول بدهد و خرج آنها نیز خرج کنند. این کار را همه می‌توانند انجام بدهند.

*یکی از بیشترین حجم سؤالات در مجلس از وزیر ورزش است. او دو بار آمده و باید چند جلسه دیگر برای پاسخ دادن به سؤالات بیاید. موضوعات پاسخگویی متنوع و بیش از 60 سوال مطرح است. امیدواریم سجادی قوی‌تر از اینی که هست، ظاهر شود. در موضوعات پشتیبانی‌ها باید قدرتمند باشد و نباید این مسائل رخ بدهد. ورزش نیازمند آرامش است و باید امیدبخش باشد. ما به این امید کمک می‌کنیم و انتظار عملکردی قوی‌تر از ساختار وزارت ورزش داریم.

*حق به کارگیری هیچ بازنشسته‌ای در مدیریت اجرایی و ارکان فدراسیون‌ها، حتی باشگاه‌های وابسته به دولت وجود ندارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *