رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ابوترابی‌فرد: ثمره حضور رئیس قوه قضاییه نگاه معطوف به اصلاح و تحول است/ ضرورت رصد ساختارهای فسادزا در شهرداری با استفاده از سیستم الکترونیک

13:24 - 10 تير 1401
کد خبر: ۴۳۴۰۲۵۳
امام جمعه موقت تهران ضمن تشکر از زحمات یکساله دستگاه قضایی گفت: رهبر انقلاب هوشمندانه این گونه تجلیل کردند. یک عنصر مؤمن، انقلابی، پرکار، بدون تشریفات، مردمی، مأنوس با بدنه مردم، عالم و آشنا به حوزه قضایی و تاروپود دستگاه قضایی کشور که بسیار نعمت ارزشمندی است و ثمره این حضور نگاه معطوف به اصلاح و تحول است.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسین ابوترابی‌فرد در خطبه‌های اول نماز جمعه تهران گفت: قدرت سیاسی ابزاری برای پاسخ به نیازهای مادی و معنوی و زمینه‌ساز تکامل جامعه بشری و انسانی است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه عمران و آبادانی کشور از اهداف کلیدی نظام اسلامی است گفت: آراستگی مدیران ارشد به فضائل اخلاقی مهمترین اصل در ساخت نظام سیاسی کارآمد و مقتدر و در تراز است.

وی بیان کرد: کارگزاران در نظام دینی ارزش‌های دینی، اصلاح رابطه با خدا و استفاده از ظرفیت‌های پیشرفت نظام اسلامی برای گسترش انسانی و اسلامی باید بدانند.

ابوترابی‌فرد گفت: به میزانی که آراسته به تقوا می‌شویم به همان میزان به خدای متعال نزدیک می‌شویم. تنها راه تقرب به خدا و رسیدن به قدرت و عزت عمل صالح است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به گسترش قدرت روزافزون امت اسلام بیان داشت: این حرکت دنیای اسلام منطقه شرق آسیا را از اراده امریکا خارج کرده است. این قهرمانان مقاومت هستند که مسیر دنیای اسلام را مشخص می‌کند. امروز پیروز میدان یمن، فلسطین، غزه رزمندگان اسلام هستند.

وی در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته پایتخت ضمن تسلیت شهادت امام جواد علیه السلام و گرامیداشت شهادت آیت‌الله بهشتی بیان کرد: روز هفتم تیر ماه روز قوه قضاییه نامگذاری شده است و این دستگاه از اهمیت ویژه برخوردار است. بدون نظام سیاسی در تراز راهی برای توسعه انسانی و تعالی جوامع بشری گشوده نخواهد شد.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه عمود نظام سیاسی در تراز قرآن کریم انسان صالح و آراسته به ایمان است ادامه داد: اساسی ترین رکن نظام سیاسی الهی و مقتدر قرار گرفتن انسانهای صالح و شایسته در رده‌های کلیدی مدیریت است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه عدالت فردی پایه عدالت اجتماعی است گفت: عدالت ورزی یک تکلیف قطعی الهی است و همه ما بدون استثنا موظف هستیم برای آراستگی خود به عدالت و بسط آن در جامعه گام برداریم و این معنای امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با تأکید بر اینکه شناخت حق بسیار مهم است گفت: انسان‌هایی می‌توانند در مسیر بسط عدالت گام بردارند که حق را بشناسند و پس از آن در مسیر دفاع و گسترش آن قدم بردارند.

ابوترابی‌فرد ضمن اشاره به اینکه مدیر اسلامی باید در راه تحقق حقوق گام بردارد بیان کرد: در جمع مدیران حاضر در نماز جمعه عرض می‌کنم، یکی از مهمترین حقوق احترام به مردم است. ما برای مردم احترام زیادی قائل نیستیم. مدیر و مسئول باید با ادب با آنها برخورد کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار کرد: به هر میزان که سطح دانش قضایی ارتقا یابد کارآمدی این دستگاه افزایش خواهد یافت. عمل بدون پشتوانه علمی و کارشناسی فسادزاست. باید سطح دانش را ارتقا بخشید.

وی ضمن تشکر از زحمات یکساله دستگاه قضایی گفت: رهبر انقلاب هوشمندانه این گونه تجلیل کردند. «یک عنصر مؤمن، انقلابی، پرکار، بدون تشریفات، مردمی، مأنوس با بدنه مردم، عالم و آشنا به حوزه قضایی و تاروپود دستگاه قضایی کشور»، که بسیار نعمت ارزشمندی است و ثمره این حضور آن است که نگاه معطوف به اصلاح و تحول است.

ابوترابی‌فرد اظهار داشت: از ریاست قوه قضاییه می‌خواهیم با الهام از کلام رهبر انقلاب دغدغه خود را تحول در این دستگاه مهم و عدالت‌گستر قرار دهد. مبارزه با فساد در درون و برون دستگاه قضایی از نکات مهم مورد اشاره رهبر انقلاب بود.

امام جمعه تهران خطاب گفت: رصد ساختارهای فسادزا در شهرداری با استفاده از سیستم الکترونیک در عالیترین سطح ممکن، راهی مهم برای مبازره با بستر فسادزاست.

وی بیان داشت: دستگاه قضایی مواردی همچون تنقیح قوانین که از مهمترین اقدامات برای اصلاح روند قضاوت و مدیریت در کشور است را مورد اهتمام قرار دهد. اصلاح و تنقیح قوانین نقش مهم در اصلاح امور خواهد داشت. همچنین به بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد و برنامه نیز باید مورد توجه و اهتمام داشته باشد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *