آخرین اخبار از زلزله «بندر خمیر» استان هرمزگان/ پنج کشته و 93 مصدوم

7:03 - 11 تير 1401
کد خبر: ۴۳۴۰۷۲۴
سه زمین لرزه با شدت بالای شش ریشتر بامداد امروز حوالی بندر خمیر در استان هرمزگان را لرزاند.

خبرگزاری میزان _ سه زمین لرزه به بزرگی 6.1، 6.3 و 6.1 ریشتر بامداد امروز حوالی بندر خمیر در استان هرمزگان را لرزاند.

سخنگوی اورژانس کشور تعداد فوت شدگان را پنج نفر اعلام کرد و از رسیدن شمار مصدومان به ۸۴ نفر خبر داد و گفت: ۱۵ نفر هنوز در بیمارستان‌ها بستری هستند..

مدیرکل بازرسی استانداری هرمزگان نیز از تعطیلی تمامی ادارات استان به‌ جز مجموعه‌های خدمت‌رسان در روز شنبه خبر داد و تاکید کرد: کنکور در زمان مقرر برگزار می‌شود.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان از قطعی برق در بیش از ۵۰ روستا خبر داد و گفت: در برق ۲۸ روستا برق وصل شده است و در سایر روستاها نیز این امر به سرعت انجام خواهد شد.

اتمام عملیات جستجو و نجات زلزله‌زدگان

مدیرعامل هلال‌احمر هرمزگان نیز لحظاتی قبل اتمام عملیات جستجو و نجات را اعلام کرد و از شروع اسکان اضطراری مردم با توزیع چادر و اقلام امدادی خبر داد.

توضیحات سخنگوی سازمان اورژانس کشور در رابطه با روند امدادرسانی به زلزله‌زدگان

انتقال مصدومان زلزله با هلی‌کوپتر امدادی

پیگیری‌‌های وزیر کشور و وزیر بهداشت در پی وقوع زلزله‌های شدید در هرمزگان

وزیر کشور در تماس تلفنی با استاندار هرمزگان، دستور داد امکانات لازم برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان به سرعت ارسال شود.

وزیر بهداشت نیز با صدور دستور رسیدگی فوری از رئیس سازمان اورژانس کشور خواست جهت پیگیری وضعیت مصدومین زلزله به این استان سفر کند.

حضور 105 نیروی عملیاتی و 3 بالگرد امدادی برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با حضور در محل حادثه در تشریح روند امدادرسانی به زلزله‌زدگان گفت: 27 تیم عملیاتی شامل 105 امدادگر و نجاتگر، 25 خودروی عملیاتی، 3 فروند بالگرد و 4 تیم سگ‌های زنده‌یاب برای عملیات جست‌وجو و نجات و همچنین امدادرسانی به حادثه‌دیدگان در منطقه حضور دارند.

سلیمانی ادامه داد : روستاهای سایه خوش، دژکان و کوشک به ترتیب بیشترین میزان آسیب را از زلزله دیده‌اند.

 دستور معاون اول رئیس جمهور بر امدادرسانی و رسیدگی فوری به زلزله‌زدگان 

معاون اول رئیس جمهور بر آماده باش کامل نیروهای امدادی استان هرمزگان تاکید کرد و به استاندار این استان دستور داد تمام امکانات و ظرفیت‌های استان را برای کمک به زلزله زدگان بکار‌ گیرد.

ارسال چادر "راب‌هال" مجهز به تهویه و سیستم‌های خنک کننده به هرمزگان

رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: با توجه به شرایط جوی هرمزگان یک دستگاه چادر امدادی ویژه "راب هال" به ظرفیت حداقل ۳۰۰ نفر و مجهز به سیستم تهویه و خنک کننده به منطقه ارسال شد.

فعالیت گشت‌های ویژه پلیس پس از وقوع زلزله در هرمزگان

سخنگوی فراجا گفت: پس از وقوع زلزله ۶.۱ ریشتری بامداد امروز، بلافاصله نیروهای گشت‌ کلانتری‌ها جهت تأمین امنیت در مکان‌هایی که افزایش حضور شهروندان را شاهد بودیم، حاضر شدند.

سردار مهدی حاجیان افزود: گشت‌های ویژه ای نیز برای پیشگیری از وقوع جرایم در سطح محلات فعال هستند و امکانات و تجهیزات لجستیکی و پشتیبانی نیز در اختیار مردم و نهادهای خدمات رسان قرار می‌گیرد.

دستور فرمانده نیروی دریایی سپاه برای امدادرسانی همه‌جانبه به زلزله زدگان بندرلنگه

دریادار تنگسیری از امداد رسانی نیروی دریایی سپاه در کنار سایر دستگاه های خدمات رسان در زلزله منطقه مهران بندرلنگه خبر داد و گفت: نیروی دریای سپاه با بسیج امکانات و امداد رسانی منطقه پنجم، در حال کمک رسانی است و در صورت نیاز بیشتر آمادگی دارد از ظرفیت مهندسی نیرو هم استفاده کند.

ثبت ۲۹ زمین لرزه در حوالی بندر خمیر استان هرمزگان

مرکز لرزه نگاری کشوری اعلام کرد: از ساعت ۲ بامداد تا هشت و ۳۰ دقیقه صبح امروز ۲۹ زمین لرزه در حوالی بندر خمیر استان هرمزگان ثبت شده است.

راه اندازی قرارگاه جهادی در مناطق زلزله زده هرمزگان

سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اعلام خبر راه اندازی قرارگاه جهادی در مناطق زلزله گفت: این قرارگاه با توجه به میزان نیاز خدمت رسانی در دو سطح استانی و منطقه ای با حضور گروه های جهادی استان هرمزگان و استان های بوشهر، فارس، خوزستان، کرمان، یزد و کهگیلویه و بویراحمد ورود خواهند کرد.

کسی زیر آوار نمانده است

وزیر کشور ضمن بیان آخرین وضع امداد رسانی به زلزله زدگان گفت: کسی زیر آوار نمانده است.

وی ادامه داد: به خاطر گرمی هوا مردم در چادرها با مشکلاتی مواجه هستند و هماهنگ شده کانکس‌هایی برای مناطق ارسال شود و مردم در آنجا اسکان داده شوند.

وحیدی گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم بین مردم پخش می‌شود.

تیم‌های سحر هلال‌احمر در هرمزگان فعال شدند

یعقوب سلیمانی که به همراه رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر به مناطق زلزله‌زده هرمزگان سفر کرده است، در تشریح اقدامات جمعیت در زلزله استان گفت: به منظور ارائه مشاوره های بعد از بحران دو تیم حمایت های روانی (سحر) از مرکز استان هرمزگان به محل حادثه اعزام شدند.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اعزام تیم‌های عملیاتی از استان‌های هرمزگان، فارس و بوشهر به مناطق زلزله‌زده، افزود: 39 تیم عملیاتی شامل 162 امدادگر و نجاتگر در منطقه زلزله‌زده حضور دارند. علاوه بر این، 39 خودروی عملیاتی، 3 فروند بالگرد و 4 تیم سگ‌های زنده‌یاب برای عملیات جست‌وجو و نجات و همچنین امدادرسانی به حادثه‌دیدگان در منطقه حضور دارند.

سلیمانی ادامه داد: ۲۶ تیم از هرمزگان، ۱۱ تیم از استان فارس و ۲ تیم از استان بوشهر برای امدادرسانی به مردم مناطق خسارت‌دیده اعزام شده‌اند.

به گفته وی تاکنون ۲۵ منطقه شامل ۲۲ منطقه روستایی و ۳ منطقه شهری به صورت میدانی ارزیابی شده است.

وی با اشاره به اینکه 2 هزار دستگاه چادر به منطقه ارسال شده و حدود 70 درصد خانواده‌های آسیب‌دیده، چادر امدادی دریافت‌کرده‌اند، افزود: 4 هزار تخته موکت، 75 هزار تخته پتو، 2500 بسته غذایی و یک هزار قرص نان نیز در منطقه توزیع شد.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با اشاره به ارسال یک دستگاه چادر راپ‌هال از استان بوشهر گفت: با توجه به شرایط جوی و گرمای هوا، یک دستگاه چادر راپ‌هال به همراه تیم آموزش دیده برای برپایی آن از استان بوشهر به محل حادثه ارسال شد.

کوشک، کنخ، برکه سفلین، سایه خوش، گاومیری، چاه دراز، تنگ سیم، دوآب، باسعیدو، کنار سیاه، دولاب، چاه شرقی، گواران، دوربینی، کانی، لافت، حشم هودو، دژکان، کلاتو، حنادان، تنب گرو، نرمستان و چاه دیگی  مناطق خسارت دیده از زلزله ۶.۱ ریشتری امروز استان هرمزگان هستند.

خالدی سخنگوی اورژانس کشور نیز در ارتباط زنده تلویزیونی با اشاره به آخرین اخبار از زلزله هرمزگان گفت: تا این لحظه 93 نفر به مراکز درمانی منتقل شدند. از این تعداد 7 نفر بستری و مابقی مرخص شدند. درمانگاه سایه خوش آماده فعالیت است.

انتهای پیام/


برچسب ها: زلزله زمین لرزه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *