رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان است

18:04 - 12 تير 1401
کد خبر: ۴۳۴۳۴۰۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که امروزه آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان است.

خبرگزاری میزان- «ابوالفضل عمویی»، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، روز یکشنبه، 12 تیر، در همایش افشای حقوق‌ بشر آمریکایی که در محل لانه جاسوسی برگزار شد، گفت: با نحوه عملکرد آمریکا در حوزه حقوق بشر، این مفهوم یه‌ مفهومی لوث و ‌بی‌فایده تبدیل شده است.

وی بیان‌ کرد: در گذشته تنها آمریکا فهرست ناقضان‌ حقوق بشر را معرفی می‌کرد اما امروزه 10 کشور این فهرست را منتشر می‌کنند و همگی معتقدند آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان است.

«عمویی»، تصریح‌ کرد: آمریکا یک چهارم زندانیان کل دنیا را با 5 درصد جمعیت دنیا به خود اختصاص داده است.

به گفته وی، نقض قومی ‌حقوق بشر نشان‌ می‌دهد، آمریکایی‎ها ظرفیت اینکه مدعی حقوق بشر باشند را ندارند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه آمریکا خشن ترین پلیس دنیا را دارد، افزود: آنها نه تنها به رنگین پوستان خود رحم نمی‌کنند بلکه به معلولان کشور خود هم توجهی ندارند.

وی در بخش دیگری ضمن اشاره به پرونده قتل جمال خاشقچی، توضیح داد: بایدن در زمان انتخابات حرف‎های دیگری درباره عربستان می‎زد اما اکنون قصد دارد از عربستان و‌ با ولیعهد این کشور دیدار کند.

بیشتر بخوانید:

غریب آبادی: حقوق بشر پدیده مهمی برای کشورهای‌ مستقل است

معاون حقوقی سپاه پاسداران: آمریکا مسئول بسیاری از جنگ افروزی‎ها در جهان است

«عمویی»، همچنین به حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی به عنوان بزرگترین ناقض حقوق بشر، اشاره کرد و گفت: آنها از ائتلاف سعودی نیز که روزانه یمن را بمباران می‌کرد، دفاع کردند لذا نمی‎توانند داعیه دار حقوق بشر باشند.

وی‌ با تاکید بر اینکه نابرابری نژادی در آمریکا نهادینه شده است، افزود: تعداد سیاه‎پوستانی‌ که بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند خیلی بیشتر از تعداد سفید پوستان است.

«عمویی» با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها از ابزارهای مختلفی برای فشار به دیگر کشورها استفاده می‌کنند، عنوان کرد: آمریکا از تحریم به‌ عنوان بزرگترین سلاح در جعبه سیاست خارجی خود استفاده می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و‌سیاست خارجی‌ مجلس، همچنین ابراز امیدواری کرد نخبگان در آمریکا به خود بیایند و ‌ از حاکمیت خود اصلاح‌ حقوق بشر را بخواهند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *