رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ناامن شدن پارلمان انگلیس به دلیل سوءرفتارهای جنسی مکرر

9:30 - 14 تير 1401
کد خبر: ۴۳۴۵۱۸۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
دبیران کل اتحادیه‌های پارلمانی انگلیس می‌گویند به روسای احزاب سیاسی برای برخورد با سوءرفتارهای نمایندگانشان اعتماد ندارند.

خبرگزاری میزان – دو اتحادیه پارلمانی پیشرو در انگلیس هشدار دادند پارلمان این کشور به دلیل سوءرفتارهای جنسی نمایندگان به محل کاری ناامن مبدل شده است.

به گزارش «گاردین»، اتحادیه‌های پارلمانی در انگلیس ضمن هشدار درباره سوءرفتارهای جنسی نمایندگان خواستار اقدام این نهاد برای توقف روند ظاهرا بی پایان آزار جنسی توسط نمایندگان در میانه بی توجهی روسای احزاب پارلمانی شدند.

اتحادیه‌های مذکور که نماینده بیش از هزار نفر از پرسنل پارلمان هستند، با ارسال نامه ای به رئیس پارلمان خواستار اقدام وی شدند.

در عین حال، گزارش‌ها نشان می‌دهند که «بوریس جانسون»، نخست وزیر انگلیس پیش از انتخاب «کریس پینچر» به عنوان معاون رئیس حزب «محافظه کار»، از اتهام‌های مطرح شده علیه وی در زمینه آزار جنسی در زمان فعالیت در وزارت خارجه و بازجویی از وی آگاهی داشت.

نخست وزیر انگلیس با وجود استعفای «پینچر» همچنان به دلیل این موضوع تحت فشار است.

رسوایی‌های جنسی اخیر در دولت و پارلمان انگلیس محدود به پرونده «پینچر» نمی‌شود و پنج رسوایی مربوط به سوءرفتار جنسی نمایندگان حزب متبوع «جانسون» منجر به فشار بر وی برای پاکسازی فرهنگ تجاوز جنسی حزبش شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: انگلیس حقوق بشر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *