شهر فروشی ثابت نشده است/ صرفه جویی 800 میلیاردی شهرداری در سه ماهه اول سال

14:46 - 14 تير 1401
کد خبر: ۴۳۴۶۰۵۷
ارائه گزارش مالی فروردین و اردیبهشت ماه توسط خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران با واکنش نمایندگان و معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران رو به رو شد.

خبرگزاری میزان - ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در هفتاد و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به گزارش مالی فروردین و اردیبهشت ماه که توسط حبیب کاشانی خزانه دار شورا ارائه شد، گفت: میزان تحقق درآمد در دو ماه ابتدایی سال هشداری است که شهردار با هنر تأمین منابع تا پایان سال بتواند اعتبارات را محقق کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه دو ماه ابتدایی معیار نیست، گفت: بیشتر درآمد ما در فصل زمستان خواهد بود و این گزارش تنها دستاورد این مدت بوده است.

مهدی اقراریان رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران نیز ابراز امیدواری کرد که روند تحقق بودجه اصلاح شود و در این خصوص گفت: هر کمکی که شورا بتواند به شهرداری ارائه دهد که این بودجه محقق شود، کوتاهی نخواهد کرد.

مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه باید مشخص شود که تحقق ۲۴ درصدی اعتبارات دو ماه ابتدایی نسبت به سالهای قبل چه وضعیتی دارد، گفت: گزارشی در روزنامه آفتاب یزد منتشر شد که شهرداری شهرفروشی می کند که حقوق پرداخت کند اما هیچ گونه شهر فروشی ثابت نشده است.

ابوالفضل فلاح ، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران نیز در واکنش به گزارش با بیان اینکه گزارش سه ماه ۱۵ تیرماه تقدیم خواهد شد، اظهار کرد: گزارش هایی که ارائه شد بر اساس منابع دو ماهه بود که مصارف سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و درآمد دو هزار میلیارد تومان بوده است.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان اینکه تلاش شد حداکثر استفاده از منابع حداقلی شود، خاطرنشان کرد: در سه ماه ابتدایی ۸۰۰ میلیارد تومان کمتر هزینه کردیم و به جای اینکه به مردم فشار وارد کنیم خود تحت فشار قرار گرفتیم که بهینه مصرف کنیم. زیرساخت ها را به گونه ای فراهم کردیم که میزان کمتری اعتبار هزینه شود.

فلاح با بیان اینکه در این ایام فروش ملک نداشته ایم، گفت: تمام پرداخت ها صرفا از منابع درآمدی بوده است.

لازم به ذکر است که حبیب کاشانی ، خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران در توضیح گزارش مالی فروردین و اردیبهشت ماه گفته بود که باید بیش از هشت هزار میلیارد تومان در فروردین و اردیبهشت ماه محقق می‌شد اما دو هزار و ۸۳ میلیارد تومان به میزان ۲۴.۸۲ درصد از بودجه پیش بینی شده در این مدت تامین شده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: شورای شهر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *