یک زن قربانی قاچاق در میان پناهجویان اخراجی از انگلیس به روآندا

8:26 - 15 تير 1401
کد خبر: ۴۳۴۶۷۵۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سازمان‌های خیریه انگلیس می‌گویند نام یک زن قربانی قاچاق انسان در فهرست پناهجویان اخراجی از انگلیس به روآندا قرار دارد.

خبرگزاری میزان – یک موسسه خیریه پناهجویی انگلیس اعلام کرد نام یک زن پناهجو که در بازداشتگاه مهاجران انگلیس به سر می‌برد، در فهرست پناهجویان اخراجی به روآندا قرار دارد.

به گزارش «گاردین»، موسسه خیریه «زنان برای زنان پناهجو» اعلام کرد زنی که نامش در فهرست پناهجویان اخراجی به روآندا براساس طرح مهاجرتی جنجالی انگلیس قرار دارد، قربانی قاچاق انسان است.

موسسه مذکور در مورد اخراج زنان پناهجو به رواندا توسط دولت انگلیس ابراز نگرانی کرد.

وزارت کشور انگلیس اخراج پناهجویان زن به روآندا را رد نکرده است اما زن مذکور نخستین پناهجوی زنی است که به روآندا اخراج می‌شود.

انگلیس اخیرا برخلاف رویه معمول، پناهجویان زن را به محض ورود به خاک این کشور بازداشت و به بازداشتگاه مهاجران منتقل می‌کند.

وزارت کشور انگلیس نخستین بازداشتگاه زنان مهاجر را در دسامبر 2021 افتتاح کرد و در حال حاضر حدود 40 زن پناهجو در آن جا نگهداری می‌شوند.

موسسه خیریه «زنان برای زنان پناهجو» می‌گوید «اکثر زنان در بازداشت در حال حاضر از خشونت‌های جنسی مانند تجاوز جان سالم به دره برده و بسیاری از آن‌ها به انگلیس قاچاق شده اند؛ اخراج آنان به روآندا آن‌ها را در معرض خطر بیشتر آسیب و خشونت قرار می‌دهد.»

مدیر موسسه خیریه «عدالت پزشکی» نیز گفت «از 40 زن پناهجوی در بازداشت که دولت انگلیس قصد دارد آن‌ها را به روآندا اخراج کند، اکثریت قریب به اتفاق قربانی خشونت و قاچاق هستند و وزارت کشور این موضوع را می‌داند.»

وی افزود «حتی حضور آنان در بازداشتگاه‌های مهاجرتی نیز نشان دهنده ناکارآمدی غربالگری وزارت کشور انگلیس است.»

این در حالیست که دولت انگلیس مدعیست طرح مهاجرتی موسوم به «روآندا»  با هدف مبارزه با قاچاق انسان طراحی شده و به بازماندگان قاچاق و برده داری مدرن این امکان را می‌دهد از طریق مکانیسم‌های قانونی به دنبال حمایت دولت انگلیس باشند.

دولت انگلیس پس از شکست برنامه نخستین پرواز اعزامی پناهجویان به «کیگالی»، پایتخت روآندا در میانه ماه ژوئن در پی حکم موقت دادگاه حقوق بشر اروپا، در حال تدارک دومین پرواز است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *